Reklama
Rozwiń
Reklama

Maciej Bobrowicz: niebieski to kolor wolności

35-lecie samorządu radcowskiego nakłada się na trudną sytuację w wymiarze sprawiedliwości. O tym, czy jest więc co świętować i na jaką przyszłość liczą radcowie oraz czego się obawiają, w rozmowie z Agatą Łukaszewicz mówi prezes Krajowej Rady Radców Prawnych.

Aktualizacja: 25.09.2017 10:13 Publikacja: 25.09.2017 07:59

Maciej Bobrowicz

Maciej Bobrowicz

Foto: Rzeczpospolita, Robert Gardziński Robert Gardziński

Rz: Jest chyba szansa na spokojne świętowanie?

Maciej Bobrowicz: Jubileusz cieszy, tym bardziej że mamy się czym pochwalić. Z drugiej strony jednak rzeczywistość nie nastraja do świętowania. Zmiany, do jakich dochodzi w wymiarze sprawiedliwości, dotykają bowiem niezależności sądów i niezawisłości sądownictwa. A są to sprawy najważniejsze. Profesjonalni pełnomocnicy, radcowie prawni są ważną częścią wymiaru sprawiedliwości. Kiedy więc on przeżywa trudne chwile, odbija się to na sytuacji naszego samorządu, naszego zawodu. Na koniec zaś dotyka obywatela, który przecież idzie do sądu z nadzieją na sprawiedliwy wyrok wydany przez niezawisły sąd. Trudno sobie wyobrazić, że reforma wymiaru sprawiedliwości miałaby się odbywać obok nas i obok potrzeb obywateli.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec abonamentu RTV. Są założenia nowej ustawy medialnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Sądy i trybunały
RPO nie zostawia suchej nitki na projekcie resortu Waldemara Żurka
Prawo dla Ciebie
Sąd: wlewy z witaminy C i kurkuminy to nie jest żadne leczenie
Nieruchomości
Mieszkańcy zapłacą od kilograma śmieci. Jest nowy projekt rządu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Dane osobowe
Sąd: szpital zapłaci słoną karę za kamery ukryte w zegarach
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama