Rewolucja kończy się szaleństwem

„Marat/Sade" Petera Weissa w inscenizacji Remigiusza Brzyka to ostatnia premiera sezonu w lubelskim Teatrze im. Osterwy. Gra cały zespół.

Inwestycja z przeszłością

Gmach lubelskiego Centrum Spotkań Kultur po ponad 40 latach od dnia wmurowania kamienia węgielnego wyróżniony w konkursie Bryła Roku 2016.

Plakat walczy o prawa kobiet

W Muzeum Plakatu w Wilanowie oglądać można wystawę „Prawa kobiet = Prawa człowieka. Plakaty na temat nierównych praw obu płci, przemocy i dyskryminacji”.

Brad Pitt w antywojennej satyrze

„Machina wojenna” opowiada historię amerykańskiego generała, który stwierdził, że zakończenie wojny w Afganistanie jest proste. Po prostu trzeba ją wygrać.

Na Capri schody nie dla turystów

Władze Capri, wzorem tych z Florencji, polewają schody wodą, by zniechęcić turystów do siadania na nich z prowiantem. - Próbowaliśmy już wszystkiego, ale n...

Książka w stałej cenie? Rząd się waha, PSL składa projekt

Ludowcy ubiegli Ministerstwo Kultury i przedstawili ustawę, która ma zrewolucjonizować branżę księgarską.

Wiesław Kot o filmach Barei

Rozmowa z Wiesławem Kotem, krytykiem filmowym

Kopalnie Tarnowskich Gór czekają na decyzję UNESCO

Tarnowskie Góry to jedno z najbardziej ekscytujących miejsc w Polsce. Ma szansę na światowy rozgłos.

Spotkanie z ojcem Gapiszona

Jest także twórcą hipopotama Gucia i psa Cezara. W środę będzie można zdobyć jego autograf w czasie spotkania w bibliotece na Koszykowej w Warszawie.

W ogniu i pod wodą

Dwa śląskie muzea zapraszają na spotkanie z żywiołem.

Skiöekumt y Wymysoü*

Czy język wilamowski będzie drugim po kaszubskim językiem regionalnym w Polsce? Eksperci twierdzą, że w pełni na to zasługuje.

Ślązakom brakuje dystansu

Teraz najbezpieczniej jest śmiać się z samego siebie – mówi Krzysztof Hanke, założyciel kabaretu RAK.

Dziecięcy bohaterowie operowi

Żaden inny polski teatr nie może się u nas poszczycić trzema premierami w sezonie dla najmłodszych widzów.

Marcin Nałęcz-Niesiołowski: Nie zwalniamy tempa

Marcin Nałęcz-Niesiołowski, dyrektor Opery Wrocławskiej zdradza, w jaki sposób można przygotować tyle różnorodnych premier w ciągu jednego sezonu.

Gounod w wielkiej przestrzeni

Marcin Nałęcz-Niesiołowski o muzycznej stronie superwidowiska w Hali Stulecia

Faust to bohater współczesny

Beata Redo–Dobber, reżyserka superwidowiska w Hali Stulecia opowiada, jak odczytała operę Charles'a Gounoda i o wyzwaniach, jakie stawia ta inscenizacja.

Romantyczny głos meksykańskiego artysty

Ramón Vargas, jeden z najwybitniejszych tenorów świata ostatniego ćwierćwiecza, zaśpiewa na specjalnym koncercie w Operze Wrocławskiej 28 czerwca.

Taniec z niesłabnącą energią

Magdalena Ciechowicz, szefowa baletu Opery Wrocławskiej przyznaje, że największą satysfakcję sprawia fakt, iż jej zespół tak szybko się rozwija.

Protest przed budynkiem Filharmonii Narodowej w Warszawie

Protest w Warszawie pokazał, że artyści potrafią zjednoczyć się przeciw arogancji każdej władzy.

„Historia pewnego życia": piękny film o brutalnej rzeczywistości

„Historia pewnego życia" to film przypominający obraz w muzeum. Kusi swym pięknem, ale nie potrafi wzbudzić emocji widza.