Polska na Euro 2012 nie zarobiła spodziewanych pieniędzy. Nasz kraj odwiedziło mniej turystów, niż zakładano w najgorszych prognozach. Do tego reprezentacja piłkarska zanotowała kiepski występ, zajmując ostatnie miejsce w najsłabszej grupie.
To wszystko nie jest jednak w stanie zmącić dobrych humorów Polaków związanych z Euro. Nasz kraj zdał egzamin organizacyjny, dobrze zaprezentował się przed całą Europą, chwalą nas piłkarze i dziennikarze i wygląda na to, że tylko to się dla Polaków teraz liczy. Jak pokazują ostatnie sondaże CBOS i TNS Polska, wzrosła nawet liczba osób, które uważają, że sprawy w naszym kraju idą w dobrym kierunku.
80 proc. Polaków zadowolonych jest z przebiegu Euro w naszym kraju – wynika z opublikowanego w czwartek sondażu SMG/KRC dla „Faktów" TVN. 33 proc ankietowanych uznało, że przebieg Euro będzie miał zdecydowanie pozytywny wpływ na wizerunek naszego kraju w Europie, a aż 47 proc. – raczej pozytywny
W tej sytuacji jesteśmy w stanie dużo wybaczyć nawet przegranym piłkarzom. Mimo kiepskiego wyniku zawodnicy są wszędzie witani jak królowie. Kuba Błaszczykowski, kapitan drużyny, stał się twarzą kampanii Hugo Bossa. Koszulka napastnika Roberta Lewandowskiego wystawiona na charytatywną aukcję sprzedaje się za 400 tys. zł.
Tradycyjna polska gościnność
Eksperci zwracają uwagę, że Polacy, którzy od dłuższego czasu bombardowani są niekorzystnymi publikacjami na temat naszego kraju, złaknieni są pozytywnych komentarzy.