70 sekund ciszy dla Powstańców za drogie dla TVP? Zapłaci PZU

PZU wykupi czas antenowy w Telewizji Polskiej, by wyemitować 70 sekund ciszy upamiętniające 70. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego. To pokłosie decyzji TVP, która odmówiła wzięcia udziału w akcji „70 sekund ciszy dla Powstańców".

Publikacja: 31.07.2014 14:58

Siedziba TVP

Siedziba TVP

Foto: Fotorzepa/ Rafał Guz

W akcję "70 sekund ciszy dla Powstańców", zaangażowały się główne stacje telewizyjne, radiowe oraz portale internetowe, w tym rp.pl. 1 sierpnia w godzinę "W" w mediach biorących udział w akcji, zamiast zaplanowanych wcześniej programów, wyemitowany zostanie 70-sekundowy spot. W filmie elementy ciszy przeplatają się z archiwalnymi odgłosami walk.

Mimo że udział w akcji potwierdziły największe media komercyjne, na minutową zmianę ramówki nie zdecydowała się Telewizja Publiczna. - Sama idea wspólnego uczczenia rocznicy jest dobra. Należało jednak wystąpić z tą inicjatywą dużo wcześniej. Gdybyśmy wiedzieli o tym w maju, moglibyśmy coś przygotować, ale taka nagła zmiana ramówki nie jest prostą sprawą - tłumaczył rzecznik TVP Jacek Rakowiecki. - 70 sekund to w telewizji wieczność. My będziemy nadawać 70 sekund ciszy, a pięć milionów widzów odpłynie do konkurencji - wyjaśniał.

– W dodatku o 17:00 będziemy pokazywać właśnie „minutę milczenia" na ulicach Warszawy w TVP Info i TVP1. Zrezygnowanie z tej relacji, by dać czarny ekran i jakieś „odgłosy" jest niepoważne i wynika z niezrozumienia istoty telewizji - dodawał Rakowiecki.

Postawę TVP, a zwłaszcza słowa jej rzecznika wywołały falę krytyki. - Poczułem, że TVP to zatęchła, paskudna telewizja, która szcza na Powstanie Warszawskie, byle tylko słupki się zgadzały. Poczułem, że ktoś tu gardzi historią i Polską, a skupia się na tym, by do widzów dotarła informacja o nowej ofercie 'Jump'. Jeśli Rakowieckiemu przeszło przez myśl, że ludzie uciekną od TVP z powodu 70 sekund ciszy, jego durne prawo. Ale to, że wypowiedział tę myśl na głos - to zawodowa kompromitacja - napisał na swoim portalu Wyszlo.com dziennikarz sportowy Krzysztof Stanowski.

Plany TVP zmienić stara się jednak firma PZU, która objęła swoim patronatem obchody 70. rocznicy Powstania.

"PZU, mecenas obchodów 70. rocznicy Powstania Warszawskiego pracuje nad 70 s ciszy w #TVP. Trwa wyścig z czasem:)" - napisał na Twitterze manager PR i nowych mediów w PZU Artur Dziekański. Te informacje potwierdził także szef komunikacji korporacyjnej PZU Michał Witkowski, który dodał, że jeśli będzie trzeba, spółka kupi tę minutę od TVP.

– Z tego, co mi wiadomo, już zleciliśmy domowi mediowemu wykupienie czasu w bloku reklamowym przed "Teleexpressem" - dodał Witkowski portalowi naTemat.pl.

W akcję "70 sekund ciszy dla Powstańców", zaangażowały się główne stacje telewizyjne, radiowe oraz portale internetowe, w tym rp.pl. 1 sierpnia w godzinę "W" w mediach biorących udział w akcji, zamiast zaplanowanych wcześniej programów, wyemitowany zostanie 70-sekundowy spot. W filmie elementy ciszy przeplatają się z archiwalnymi odgłosami walk.

Mimo że udział w akcji potwierdziły największe media komercyjne, na minutową zmianę ramówki nie zdecydowała się Telewizja Publiczna. - Sama idea wspólnego uczczenia rocznicy jest dobra. Należało jednak wystąpić z tą inicjatywą dużo wcześniej. Gdybyśmy wiedzieli o tym w maju, moglibyśmy coś przygotować, ale taka nagła zmiana ramówki nie jest prostą sprawą - tłumaczył rzecznik TVP Jacek Rakowiecki. - 70 sekund to w telewizji wieczność. My będziemy nadawać 70 sekund ciszy, a pięć milionów widzów odpłynie do konkurencji - wyjaśniał.

Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity od Citibanku można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Sieć T-Mobile Polska nagrodzona przez użytkowników w prestiżowym rankingu
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!