Precz z billboardami

Przy ul. Kasprzaka billboardy zasłaniają znaki drogowe, a kościoła św. Katarzyny nie widać znad reklamy stanika.

Publikacja: 17.11.2007 00:19

Jak długo jeszcze? Ratusz wziął się w końcu do porządkowania reklamowego śmietnika. Prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz podpisała przygotowywane od ponad trzech lat zarządzenie w sprawie zasad ich ustawiania.

– Na zastosowanie się do nowych zasad firmy reklamy zewnętrznej mają czas do końca października 2008 r. Jeśli tego nie zrobią, wywieziemy reklamy na śmietnik – zapowiada naczelnik Wydziału Estetyki Miejskiej Tomasz Gamdzyk.

Miasto zostało podzielone na cztery strefy:

? w ścisłym centrum – np. przy Świętokrzyskiej – będą mogły stać tylko reklamy o powierzchni do 3 mkw. (mogą to być podświetlane tablice, tzw. citylighty),

? w tzw. Śródmieściu funkcjonalnym – np. przy Powązkowskiej – do 9 mkw. (w tej kategorii mieszczą się reklamy przesuwane, tzw. scrolle),

? w szerszej strefie do granicy miasta – np. przy Żeromskiego – do 18 mkw. (to już billboardy dużego formatu)

? na wylotówkach przy granicy miasta – jak Pułkowa – nośniki niestandardowe (w tej kategorii mieszczą się giganty do 45 mkw.).

Urzędnicy ustalili też dopuszczalną odległość między nośnikami. W przypadku reklam dużego formatu jest to 75 metrów, a dla małych citylightów na chodnikach – 30 metrów. Firmy outdoorowe nie będą też zasłaniać okien. Jedyny wyjątek to czas remontów.

Rozporządzenie obejmuje jednak tylko nieruchomości miejskie i Skarbu Państwa. Czy na terenach prywatnych nadal będzie panowała samowolka? Na razie tak. Fundacja „Miasto moje, a w nim“ zapowiedziała jednak zbieranie 100 tys. podpisów pod obywatelskim projektem ustawy, która ma regulować możliwości montażu billboardów i płacht także na terenach prywatnych. Takie regulacje obowiązują np. w Niemczech.

Jak długo jeszcze? Ratusz wziął się w końcu do porządkowania reklamowego śmietnika. Prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz podpisała przygotowywane od ponad trzech lat zarządzenie w sprawie zasad ich ustawiania.

– Na zastosowanie się do nowych zasad firmy reklamy zewnętrznej mają czas do końca października 2008 r. Jeśli tego nie zrobią, wywieziemy reklamy na śmietnik – zapowiada naczelnik Wydziału Estetyki Miejskiej Tomasz Gamdzyk.

Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!