O letnim wypoczynku pomyśl już zimą

Choć zima w pełni i właśnie szykujemy się do wyjazdu na narty, w biurach podróży już lato. Trwa bowiem sprzedaż letnich wyjazdów. Kto teraz zarezerwuje urlop, zapłaci mniej, a przy tym będzie mógł wybrać miejsce, standard i termin wypoczynku

Aktualizacja: 24.01.2008 20:27 Publikacja: 24.01.2008 00:27

O letnim wypoczynku pomyśl już zimą

Foto: Rzeczpospolita

Lato 2008 pojawiło się w sprzedaży najwcześniej w Triadzie. To największe biuro podróży nie ukrywa, że chciało wyprzedzić konkurencję, i ogłosiło sprzedaż już na początku listopada zeszłego roku. W listopadzie wystartował jeszcze Neckermann, a w grudniu worek się rozwiązał – letnie katalogi wyłożyły: Ecco Holiday, Itaka, Rainbow Tours, Orbis Travel, Scan Holiday, Alfa Star, Tui i Exim Tours.

Triada oferowała też największe zniżki. Kto poszedł do jej biura w listopadzie, mógł kupić letni wyjazd z 38-procentową zniżką. Jakby tego było mało, stali klienci mieli prawo do jeszcze większego, o 2 procent, opustu. Największa zniżka obowiązywała do 23 listopada. Teraz właśnie kończy się druga faza przeceny – obniżka wynosi 36 proc. Obejmuje ona imprezy samolotowe. 23 procent można zaoszczędzić, wykupując imprezy łączące wypoczynek ze zwiedzaniem (siedem dni zwiedzania + siedem dni plażowania) i ośmiodniowe wyjazdy na zwiedzanie samolotem czarterowanym.

Dodatkowo klientom wykupującym wcześniej letni wypoczynek Triada gwarantuje, że nie podniesie ceny. Nawet gdy zdrożeje dolar czy skoczą ceny ropy naftowej.

Niezmienność ceny gwarantuje klientom więcej biur. Na przykład Itaka (tylko do 6 stycznia). Do końca marca trwa jej akcja „Marzenia w cenie spełnienia”. Najwyższe rabaty sięgały 35 procent, ale co miesiąc maleją. – Chodzi o to, że kto pierwszy się zdecyduje zarezerwować wyjazd, ten zyska najwięcej – mówi dyrektor ds. sprzedaży w Itace Piotr Henicz. – Zniżki składają się z rabatów kwotowych oraz gratisowych wycieczek fakultatywnych.

Do końca stycznia rabat w Alfa Star wynosi 22 proc. Wtedy też można w tym biurze dostać wycieczkę fakultatywną gratis. W lutym zniżka wyniesie do 20 proc., a w marcu – do 18 proc. Podobna zasada obowiązuje w Rainbow Tours. Akcja „Lekkie ceny” oznacza, że kto do 31 stycznia wykupi letni wyjazd w tym biurze, zapłaci o 18 proc. taniej. Biuro doda mu też gratis ubezpieczenie od rezygnacji z wyjazdu (3 proc. wartości) oraz zagwarantuje, że nie będzie musiał dopłacać, jeśli zmieni się koszt wycieczki. W lutym rabat spadnie do 14 proc., nie będzie też już dodatkowych profitów w postaci bezpłatnego ubezpieczenia czy stałej ceny. Stali klienci Rainbow Tours mogą liczyć dodatkowo na 2 procent opustu. Ecco Holiday oferuje 25-proc. zniżkę.

Turyści, którzy w styczniu zarezerwują wycieczkę w Orbis Travel, mogą liczyć na rabaty do 35 proc. Obniżka potrwa do końca marca, jednak będzie maleć – pod koniec wyniesie do 17 proc. Orbis dodaje też klientom darmowe ubezpieczenie od kosztów rezygnacji oraz po jednej tzw. wycieczce fakultatywnej tam, gdzie turysta spędza urlop. Ci, którzy już teraz zdecydują się na wycieczkę autokarową w Orbisie, zyskają do 10 proc. ceny i nie zapłacą za ubezpieczenie od kosztów rezygnacji.

TUI daje zniżki jedynie na wybrane hotele. Formy i stawki są różne – za wczesną rezerwację, za wybranie wyjazdu poza szczytem sezonu (np. płaci się za 10 dni, a jedzie na 14), bonus XXL dla dorosłych (do 13 lutego 35 euro rabatu dla osoby dorosłej) i bonus XXS dla dzieci.

Na ciekawy pomysł wpadł Exim Tours. Pod hasłem „To jest możliwe – wakacje za 99” oferuje, że każdy, kto wykupi wyjazd w pełnej cenie, dla drugiej osoby (żona, mąż, dziecko, przyjaciel) dostanie za... 99 zł (przelot i pobyt). Oferta dotyczy tylko wybranych hoteli w Egipcie, Tunezji, Turcji, na Krecie, Rodos i Majorce. – I wcale nie jest tak, że to są hotele o najniższym standardzie – zapewnia Katarzyna Łasińska z marketingu Exim Tours. – Nasza akcja obejmuje hotele od trzygwiazdkowych do pięciogwiazdkowych ekstra all inclusive. Zresztą miejsca na Krecie, Rodos i Major zostały już sprzedane.

W Exim Tours można jeszcze skorzystać z innej promocji – kupić wyjazd z 22-procentową zniżką dla wszystkich uczestników.

Scan Holiday to biuro podróży, które szczyci się tym, że wymyśliło i zastrzegło prawnie znak słowno-graficzny „first minute”, „często, niestety, kopiowany przez rynek”. W tym roku do końca stycznia Scan Holiday daje rabaty w wysokości 15 proc. na wszystkie hotele i terminy, a w lutym – 10 proc. – Tylko w ofercie first minute można połączyć największe rabaty dla dorosłych z atrakcyjnymi cenami dla dzieci. Mamy na przykład specjalną cenę dla dzieci do lat 14, nawet dwoje dzieci może spędzić dwa tygodnie wakacji all inclusive już od 99 euro – mówi Maria Baumgartner, szefowa marketingu TUI, właściciela marki Scan Holiday.

Tylko klienci Almaturu będą jeszcze musieli poczekać na letnie oferty. Ta firma rozpocznie sprzedaż wyjazdów na wakacje dopiero na początku lutego. – Początkowo, do 29 lutego, zniżki będą sięgały nawet do 25 proc. – zapowiada Katarzyna Sałek z Almaturu. – Pierwsi klienci dostaną od nas też pakiet bezpieczeństwa gratis. Później przewidujemy ceny niższe do 16 proc. (do 14 marca), a w kwietniu do 10 proc.

Wydawałoby się, że rozpoczynanie sprzedaży wyjazdów na lato jesienią roku poprzedniego to przesada. Ale biura dobrze wiedzą, że Polacy coraz częściej, wzorem turystów z innych krajów, mogą sobie pozwolić na zaplanowanie wakacji z dużym wyprzedzeniem. Do tego stać ich, by wpłacić wcześniej zaliczki, a nawet całe sumy za wyjazd.

Planowanie wyjazdów ma swoje zalety. Oprócz tego, że kupujemy taniej, mamy możliwość wybrania z większej liczby ofert – nie tylko kraju, ale też miejscowości, a nawet konkretnego hotelu.

First minute przynosi więc świetne rezultaty. Touroperatorzy do końca marca wyprzedają 20 – 40 procent miejsc. Neckermann nawet więcej. – W ubiegłym roku w ciągu trzech pierwszych miesięcy sprzedało się ponad 60 proc. naszej letniej oferty. Polacy są coraz bardziej doświadczonymi i świadomymi klientami, a ich plany urlopowe są wcześniej sprecyzowane – mówi Magdalena Plutecka-Dydoń, rzeczniczka Neckermanna.

– To nie znaczy, że jak ktoś przyjdzie do nas w maju, to już nic nie dostanie – dodaje Henicz z Itaki. – Będą miejsca, ale wybór będzie mocno ograniczony.

Egipt, Szarm el Szejk, tygodniowy pobyt w lipcu, hotel***, śniadania i obiadokolacje, show krokodyli i węży o wartości 70 zł, miejsce w pokoju dwuosobowym – 1554 zł (1850 zł)

Turcja Egejska, hotel****, wyżywienie all inclusiv, wycieczka fakultatywna do Afrodyzji wartości 199 zł, jedna osoba w pokoju dwuosobowym – 2261 zł (2899 zł)

Turcja, Didim, tydzień w czerwcu, hotel***, śniadania i obiadokolacje – 1149 zł (1449 zł), stali klienci + 100 zł zniżki

Wycieczka objazdowa „Trzy stolice” Budapeszt – Wiedeń – Bratysława, czerwiec, lipiec, 5 dni, autokar, hotele ze śniadaniami – 649 zł (799 zł), stali klienci + 50 zł zniżki

Hiszpania, Lloret de Mar, obóz młodzieżowy, 11 dni w sierpniu, autokar, program rekreacyjny, hotel** – 1299 zł (1399 zł), stali klienci + 50 zł zniżki

Grecja, Kreta, hotel****, wyżywienie all inclusiv, wylot 22 czerwca na tydzień, miejsce w pokoju dwuosobowym – 1229 zł (2149 zł)

Maroko, Agadir, hotel****, śniadania i obiadokolacje, wylot 18 czerwca na tydzień, miejsce w pokoju dwuosobowym – 1149 zł (1929 zł)

* ceny bez opłat lotniskowych, paliwowych i ubezpieczenia

Turcja, Oludeniz, wylot 21 lipca na dwa tygodnie, hotel***+, all inclusive, wycieczka Błękitny Rejs wokół 12 wysp wartości 190 zł – 2423 zł (3190 zł)

Francja, wycieczka autokarowa „Uroki i szaleństwa Lazurowego Wybrzeża”, wyjazd 6 lipca na tydzień – 1240 zł (1550 zł)

Maroko, wylot w maju lub czerwcu na 14 dni, hotel kategorii NNN+, wyżywienie all inclusive, dwie osoby – 6486 zł (7106 zł)

Grecja, Korfu, wylot we wrześniu na 14 dni, hotel kategorii NNNN+, wyżywienie all inclusive, rodzina 2 + 2 (dzieci 2 – 14 lat) – 10 708 zł (12 128 zł)

Turcja, Antalya, hotel*****, wyżywienie all inclusive, wylot 23 lipca na tydzień, ubezpieczenie od kosztów rezygnacji (90 zł), wycieczka fakultatywna wartości 50 euro – 2706 zł (3470 zł) + 240 zł opłaty lotniskowe

Francja, Paryż, wycieczka autokarowa, 6 dni, hotel**, śniadania, ubezpieczenie od kosztów rezygnacji (25 zł) – 929 zł (999 zł)

Grecja, Zakhyntos, hotel***, śniadania i obiadokolacje, tydzień w czerwcu, miejsce w pokoju dwuosobowym – 1424 zł (1780 zł)

Bułgaria, hotel***, śniadania i obiadokolacje, w czerwcu dwa tygodnie, miejsce w pokoju dwuosobowym – od 1336 zł (od 1670 zł)

Bułgaria, hotel****, śniadania i obiadokolacje, 11 – 22 lipca (11 dni) – 2199 zł (3279 zł)

Włochy, Sycylia, hotel***, 13 – 20 września, śniadania i obiadokolacje – 1771 zł (2599 zł)

* w nawiasach ceny bez promocji

Lato 2008 pojawiło się w sprzedaży najwcześniej w Triadzie. To największe biuro podróży nie ukrywa, że chciało wyprzedzić konkurencję, i ogłosiło sprzedaż już na początku listopada zeszłego roku. W listopadzie wystartował jeszcze Neckermann, a w grudniu worek się rozwiązał – letnie katalogi wyłożyły: Ecco Holiday, Itaka, Rainbow Tours, Orbis Travel, Scan Holiday, Alfa Star, Tui i Exim Tours.

Triada oferowała też największe zniżki. Kto poszedł do jej biura w listopadzie, mógł kupić letni wyjazd z 38-procentową zniżką. Jakby tego było mało, stali klienci mieli prawo do jeszcze większego, o 2 procent, opustu. Największa zniżka obowiązywała do 23 listopada. Teraz właśnie kończy się druga faza przeceny – obniżka wynosi 36 proc. Obejmuje ona imprezy samolotowe. 23 procent można zaoszczędzić, wykupując imprezy łączące wypoczynek ze zwiedzaniem (siedem dni zwiedzania + siedem dni plażowania) i ośmiodniowe wyjazdy na zwiedzanie samolotem czarterowanym.

Pozostało 88% artykułu
Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!