Lato 2008 pojawiło się w sprzedaży najwcześniej w Triadzie. To największe biuro podróży nie ukrywa, że chciało wyprzedzić konkurencję, i ogłosiło sprzedaż już na początku listopada zeszłego roku. W listopadzie wystartował jeszcze Neckermann, a w grudniu worek się rozwiązał – letnie katalogi wyłożyły: Ecco Holiday, Itaka, Rainbow Tours, Orbis Travel, Scan Holiday, Alfa Star, Tui i Exim Tours.
Triada oferowała też największe zniżki. Kto poszedł do jej biura w listopadzie, mógł kupić letni wyjazd z 38-procentową zniżką. Jakby tego było mało, stali klienci mieli prawo do jeszcze większego, o 2 procent, opustu. Największa zniżka obowiązywała do 23 listopada. Teraz właśnie kończy się druga faza przeceny – obniżka wynosi 36 proc. Obejmuje ona imprezy samolotowe. 23 procent można zaoszczędzić, wykupując imprezy łączące wypoczynek ze zwiedzaniem (siedem dni zwiedzania + siedem dni plażowania) i ośmiodniowe wyjazdy na zwiedzanie samolotem czarterowanym.
Dodatkowo klientom wykupującym wcześniej letni wypoczynek Triada gwarantuje, że nie podniesie ceny. Nawet gdy zdrożeje dolar czy skoczą ceny ropy naftowej.
Niezmienność ceny gwarantuje klientom więcej biur. Na przykład Itaka (tylko do 6 stycznia). Do końca marca trwa jej akcja „Marzenia w cenie spełnienia”. Najwyższe rabaty sięgały 35 procent, ale co miesiąc maleją. – Chodzi o to, że kto pierwszy się zdecyduje zarezerwować wyjazd, ten zyska najwięcej – mówi dyrektor ds. sprzedaży w Itace Piotr Henicz. – Zniżki składają się z rabatów kwotowych oraz gratisowych wycieczek fakultatywnych.
Do końca stycznia rabat w Alfa Star wynosi 22 proc. Wtedy też można w tym biurze dostać wycieczkę fakultatywną gratis. W lutym zniżka wyniesie do 20 proc., a w marcu – do 18 proc. Podobna zasada obowiązuje w Rainbow Tours. Akcja „Lekkie ceny” oznacza, że kto do 31 stycznia wykupi letni wyjazd w tym biurze, zapłaci o 18 proc. taniej. Biuro doda mu też gratis ubezpieczenie od rezygnacji z wyjazdu (3 proc. wartości) oraz zagwarantuje, że nie będzie musiał dopłacać, jeśli zmieni się koszt wycieczki. W lutym rabat spadnie do 14 proc., nie będzie też już dodatkowych profitów w postaci bezpłatnego ubezpieczenia czy stałej ceny. Stali klienci Rainbow Tours mogą liczyć dodatkowo na 2 procent opustu. Ecco Holiday oferuje 25-proc. zniżkę.