PiS przygotowuje gospodarczą broń

Partia Kaczyńskiego jesienią zaatakuje PO pomysłami na gospodarkę i przedstawi ekspertów, którzy mogliby utworzyć nowy rząd – dowiedziała się „Rz”

Publikacja: 28.08.2009 03:15

PiS przygotowuje gospodarczą broń

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Przed zaplanowanym na jesień kongresem PiS politycy tej partii mają przeprowadzić medialną ofensywę. Jak twierdzą nasi informatorzy, posłowie tej partii mają przyjmować zaproszenia do wszystkich medialnych debat. PiS chce w ten sposób skonsumować rosnące poparcie. Według opublikowanego niedawno przez „Rz” sondażu GfK Polonia (z 20 – 25 sierpnia) poparcie dla PiS wzrosło z 21 do 29 proc.

– Błędem byłoby, gdybyśmy rosnącego zainteresowania nie wykorzystali do przedstawienia naszego programu – mówi „Rz” członek władz PiS.

– To nie jest cel wizerunkowy – zastrzega poseł Mariusz Błaszczak, rzecznik PiS. – Mówimy od początku o tym, co się w naszym kraju dzieje, i w odróżnieniu od innych będziemy przedstawiać alternatywne projekty rządzenia.

Partia Kaczyńskiego chce zaprezentować się jako jedyna merytorycznie przygotowana do przejęcia władzy. – Niech Tusk mówi o sukcesach sportowców, my odpowiemy na przykład kompleksowym programem walki z bezrobociem – mówi nasz informator.

Medialna kampania PiS ma koncentrować się przede wszystkim na gospodarce, walce z bezrobociem, bezpieczeństwie i zwalczaniu korupcji. – Będziemy też rozliczać Donalda Tuska ze złożonych przed wyborami obietnic – dodaje wicemarszałek Krzysztof Putra (PiS).

Pod koniec września Jarosław Kaczyński ma ogłosić skład tzw. prerządu – zespołu ekspertów PiS. Według ustaleń „Rz” w jego skład wejdą m.in. Grażyna Gęsicka, Maks Kraczkowski, Elżbieta Jakubiak, Aleksandra Natalli-Świat, Krzysztof Tchórzewski i Sławomir Kłosowski.

– Prerząd będzie prezentował poważne sprawy tak, by nasze propozycje były tematem debaty publicznej, a nie marginalne sprawy wymyślone przez pana Palikota – zapowiada Błaszczak.

– Sukces tej akcji zależeć będzie od formy przekazu, a z tym PiS ma problem. Nie z dotarciem do mediów, ale przekazaniem ludziom, o co im chodzi – komentuje Eryk Mistewicz, ekspert ds. marketingu politycznego. – Jeśli będzie to przekaz, który pokaże zwykłym ludziom związek między pogorszeniem ich sytuacji a rządami PO, to ofensywa może odnieść sukces.

[i]masz pytanie, wyślij e-mail do autora

[mail=w.wybranowski@rp.pl]w.wybranowski@rp.pl[/mail] [/i]

Przed zaplanowanym na jesień kongresem PiS politycy tej partii mają przeprowadzić medialną ofensywę. Jak twierdzą nasi informatorzy, posłowie tej partii mają przyjmować zaproszenia do wszystkich medialnych debat. PiS chce w ten sposób skonsumować rosnące poparcie. Według opublikowanego niedawno przez „Rz” sondażu GfK Polonia (z 20 – 25 sierpnia) poparcie dla PiS wzrosło z 21 do 29 proc.

– Błędem byłoby, gdybyśmy rosnącego zainteresowania nie wykorzystali do przedstawienia naszego programu – mówi „Rz” członek władz PiS.

Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!