Graś i Wałęsa o spocie na 10 lat Polski w Unii Europejskiej

Sekretarz generalny PO Paweł Graś nie jest zdziwiony, że produkcja i emisja spotu na 10 lat w Unii Europejskiej kosztowała 7 mln zł. - Jestem sknerą, nigdy bym tego nie zrobił – komentuje były prezydent Lech Wałęsa

Publikacja: 24.04.2014 10:52

Paweł Graś

Paweł Graś

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek jd Jerzy Dudek

Graś był gościem RMF FM.

- Warto to za każdym razem przypominać: 85 proc. tej kwoty to są pieniądze z Unii Europejskiej przeznaczone dokładnie na tego typu działania informacyjne - przekonywał minister w Kancelarii Premiera. I wyliczał składowe ostatecznej ceny samego spotu, którego produkcja kosztowała prawie 1 mln zł.

- Na pewno część kosztów była związana z zakupem praw autorskich zarówno do utworu, do wizerunku, jak i do wszystkich zdjęć. Właściwie do każdego kadru, który został tam wykorzystany - przekonywał. - Wiem, że termin był dosyć krótki, bodajże w lutym ten konkurs został rozpisany. Krótki termin pewnie miał wpływ na ostateczną wersję. Pewnie po drodze jakieś wersje różne się pojawiały, które również musiały być wyprodukowane, zanim do tej wersji ostatecznej doszło i pewnie to wszystko złożyło się razem na ten koszt - dodał.

Stwierdził jednak, że nie zna szczegółowego kosztorysu. - Trzeba pytać agencje - stwierdził.

Klip powstał w Gutenberg Networks, która należy do grupy DDB. Ta jednak nie odpowiedziała na pytania "Rz" w tej sprawie. - Scenariusz filmu "10 lat świet(l)nych" został opracowany w oparciu o brief przekazany przez Zamawiającego (Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju).  W sprawie szczegółów prosimy o kontakt z Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju. Nie jesteśmy upoważnieni do udzielania szczegółowych informacji w tej sprawie - poinformowała nas Urszula Lisiecka, People & PR Director w agencji DDB.

Były prezydent Lech Wałęsa komentował sumę wydaną na tę kampanię w Radiu Zet. Jego zdaniem kwota jest zbyt duża. - Nie jestem dziś decydentem. Może znaleźli jakieś wielkie pieniądze, które uruchomią jeszcze większe. No czymś się kierowali, nie wiem czym, ale będę śledził, jak to przełkniemy - stwierdził.

Według szacunków „Rz" sama produkcja spotu mogła się zamknąć w kwocie 25 tys. zł.  Ale koszt był wyższy ze względu na konieczność wykupienia na potrzeby reklamy praw do piosenki „Hey Jude"  i fragmentów koncertu Paula McCartneya w Warszawie. Nie powinny one jednak kosztować więcej niż 500 tys. zł.

Czy tak było? Kancelaria Premiera, która poinformowała nas wcześniej o kosztach kampanii, odesłała „Rz" do resortu infrastruktury i rozwoju. Ten kwoty za wykup tych praw nam nie podał. Czytaj więcej

Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Świąteczne prezenty, które doceniają pracowników – i które pracownicy docenią
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!