Kosmetyki jadą na dalekie rynki

Polskie firmy liczą, że znajdą nabywców na swoje produkty w krajach Bliskiego Wschodu i Ameryce Łacińskiej.

Publikacja: 07.12.2015 20:00

Foto: Rzeczpospolita

Kraje Bliskiego Wschodu, Afryka Północna oraz Ameryka Łacińska mają być szczególnie perspektywicznymi kierunkami dla eksportu polskich kosmetyków. – Przyszłością branży są dalekie rynki – uważa Barbara Molińska, regionalny menedżer ds. handlu zagranicznego w Banku Zachodnim WBK. Licząca blisko 3 tys. producentów branża, mimo silnej, szóstej pozycji w rankingu największych europejskich eksporterów, musi dla utrzymania dynamiki wzrostu szukać nowych odbiorców.

Kosmetyka została uznana przez dawne Ministerstwo Gospodarki za jedną z 15 polskich specjalności eksportowych. Dzięki temu została objęta rządowym programem wsparcia, mającym na celu umacnianie proeksportowych sektorów polskiej gospodarki i wsparcie ich zagranicznej ekspansji. Zakończony w tym roku program, przewidujący m.in. dofinansowanie udziału w zagranicznych targach, dobrze wykorzystała.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Wydarzenia Gospodarcze
W Katowicach w rolach głównych: bezpieczeństwo, energia, technologie
Wydarzenia Gospodarcze
Shape Tomorrow Today: Jak liderzy biznesu rewolucjonizują firmy w erze AI
Wydarzenia Gospodarcze
8-9 kwietnia br. odbyła się XIII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG
Wydarzenia Gospodarcze
W Kielcach o roli gazownictwa w zmieniającej się energetyce
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Wydarzenia Gospodarcze
OZE – nowe moce, które potrzebują wsparcia
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne