Aktualizacja: 13.12.2015 21:00 Publikacja: 13.12.2015 21:00
John Brooks, „Przygody przedsiębiorców. 12 klasycznych opowieści ze świata biznesu”, Studio Emka
Foto: Rzeczpospolita
Najstarsza z nich trafiła do druku w 1959 r., a więc wtedy, gdy Castro dopiero zaczynał rządzić na Kubie, a JFK jeszcze żył. Ostatnia zaś w 1969 r., czyli wówczas, gdy w USA obejmował władzę Nixon. Możemy tam poczytać sobie o totalnie już zapomnianym krachu giełdowym z 1962 r., obronie funta szterlinga i systemu z Bretton Woods czy korporacyjnych machlojkach przełomu lat 50. i 60. Co jest ciekawego w tych historiach z ery złotego wieku kapitalizmu, z czasów sprzed toksycznych opcji, tradingu wysokich częstotliwości oraz internetowych start-upów? Na pierwszy rzut oka ta książka może sprawiać wrażenie zbioru gazetowych wycinków walających się po zamkniętym schronie przeciwatomowym od czasów kubańskiego kryzysu rakietowego. Pamiętajmy jednak, że pewne zachowania w biznesie bywają niezmienne od dziesiątków i setek lat. To czyni niektóre opisane tam historie ponadczasowymi. Nie sposób się bowiem nie uśmiechnąć, czytając o tym, jak w 1957 r. koncern Ford przygotował bombastyczną kampanię reklamową modelu Edsel, nad którym pracował tak długo, aż zmieniły się gusta konsumentów. Samochód marzeń przyniósł spektakularną klapę, zwłaszcza że miał liczne usterki. Ford wybronił się przed wielką stratą finansową jedynie dzięki dobrej sprzedaży innych swoich modeli – w tym legendarnego Mustanga. O fordzie edsel pamiętają dzisiaj już chyba tylko najwięksi motoryzacyjni maniacy, ale głupota sztabu menedżerów i specjalistów od wizerunku Forda to plaga, która w podobny sposób dotknie później wielu innych wielkich korporacji.
Podczas śniadania prasowego na AGRO SHOW eksperci z sektora rolnictwa, finansów i doradztwa dyskutowali o kluczo...
Wielu kierowców marzy o jednej oponie zimowej, która sprawdzi się w każdych warunkach – od śniegu po mokry asfalt, od miejskich ulic po autostrady. Goodyear, tworząc model UltraGrip Performance 3, postanowił zbliżyć się do tego ideału, łącząc w jednej konstrukcji cechy, których zazwyczaj trzeba szukać w różnych produktach.
Trzy dni wystawy, 120 ha powierzchni, 670 wystawców, 76 tys. zwiedzających i 26 lat tradycji – tak prezentują si...
Panel poświęcony jest strategicznej roli sektora budowlanego jako jednego z głównych motorów wzrostu gospodarcze...
Zbliżające się Forum Ekonomiczne w Karpaczu to wyjątkowa przestrzeń międzynarodowego dialogu, gdzie odważne pyta...
To program dla managerów, który łączy strategiczne spojrzenie na przyszłość zarządzania z konkretnymi narzędziami i umiejętnościami potrzebnymi do wykorzystania potencjału AI.
Już za kilka dni, we wtorek 2 września, rozpocznie się XXXIV Forum Ekonomiczne w Karpaczu. Organizatorzy Forum z...
Jak LegalTech i AI realnie zmieniają pracę prawnika – od automatyzacji dokumentów i analizy danych po obsługę klienta i przygotowanie do procesów sądowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas