Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 13.12.2015 21:00 Publikacja: 13.12.2015 21:00
John Brooks, „Przygody przedsiębiorców. 12 klasycznych opowieści ze świata biznesu”, Studio Emka
Foto: Rzeczpospolita
Najstarsza z nich trafiła do druku w 1959 r., a więc wtedy, gdy Castro dopiero zaczynał rządzić na Kubie, a JFK jeszcze żył. Ostatnia zaś w 1969 r., czyli wówczas, gdy w USA obejmował władzę Nixon. Możemy tam poczytać sobie o totalnie już zapomnianym krachu giełdowym z 1962 r., obronie funta szterlinga i systemu z Bretton Woods czy korporacyjnych machlojkach przełomu lat 50. i 60. Co jest ciekawego w tych historiach z ery złotego wieku kapitalizmu, z czasów sprzed toksycznych opcji, tradingu wysokich częstotliwości oraz internetowych start-upów? Na pierwszy rzut oka ta książka może sprawiać wrażenie zbioru gazetowych wycinków walających się po zamkniętym schronie przeciwatomowym od czasów kubańskiego kryzysu rakietowego. Pamiętajmy jednak, że pewne zachowania w biznesie bywają niezmienne od dziesiątków i setek lat. To czyni niektóre opisane tam historie ponadczasowymi. Nie sposób się bowiem nie uśmiechnąć, czytając o tym, jak w 1957 r. koncern Ford przygotował bombastyczną kampanię reklamową modelu Edsel, nad którym pracował tak długo, aż zmieniły się gusta konsumentów. Samochód marzeń przyniósł spektakularną klapę, zwłaszcza że miał liczne usterki. Ford wybronił się przed wielką stratą finansową jedynie dzięki dobrej sprzedaży innych swoich modeli – w tym legendarnego Mustanga. O fordzie edsel pamiętają dzisiaj już chyba tylko najwięksi motoryzacyjni maniacy, ale głupota sztabu menedżerów i specjalistów od wizerunku Forda to plaga, która w podobny sposób dotknie później wielu innych wielkich korporacji.
1200 panelistów, ponad 200 sesji i rekordowe zainteresowanie ze strony uczestników – tak zapowiada się XVII edyc...
Przywództwo w dobie sztucznej inteligencji, strategie oparte na danych i budowanie zespołów przyszłości – to gor...
W dniach 8-9 kwietnia br. w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbyła się XIII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych...
Eksperci i przedstawiciele branży gazowej będą rozmawiać dziś o transformacji sektora w kontekście strategicznyc...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Jaki jest potencjał, tempo i bariery przyrostu miksu odnawialnego? Będą o tym debatować uczestnicy XVII Europejs...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas