Reklama

Etyczne kupowanie

To książka o mało jeszcze znanej u nas idei Sprawiedliwego Handlu, która zakłada sprawiedliwe dzielenie korzyści, zwłaszcza między sprzedawcą a wytwórcą konkretnego dobra.

Publikacja: 13.12.2015 21:00

„Rynek produktów Sprawiedliwego Handlu w Polsce”, red. naukowa Małgorzata J. Radziukiewicz, PWE

„Rynek produktów Sprawiedliwego Handlu w Polsce”, red. naukowa Małgorzata J. Radziukiewicz, PWE

Foto: Rzeczpospolita

Oznacza to, że towar, który kupujemy, nie powstał w wyniku oszustwa lub czyjegoś wyzysku – np. dzięki zmuszaniu do ciężkiej pracy dzieci. Ruch SH tworzą na świecie setki organizacji, które wspierane przez konsumentów kupujących takie właśnie produkty, pomagają rolnikom, drobnym producentom czy pracownikom. Funkcjonują, także w Polsce, sklepy Sprawiedliwego Handlu. Autorzy zbadali, że w Polsce etyczne pochodzenie produktu nie jest najważniejszym kryterium dokonywania codziennych zakupów. Dla 82 proc. z nas najważniejsza jest cena, a to, czy zatrudnionym przy produkcji towarów płacono godziwie, interesuje tylko 3 proc. kupujących. Książka wyjaśnia m.in., dlaczego warto popularyzować ten ruch, czemu on służy, jakie są jego cele i jakie ma to znaczenie społeczne.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia. Treści, którym możesz zaufać.
Reklama
Wydarzenia Gospodarcze
Rolnictwo w obliczu nowych wyzwań
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Wydarzenia Gospodarcze
Startuje Agro Show – największe targi rolnicze w Europie
Wydarzenia Gospodarcze
Siła budownictwa w polskiej gospodarce
Wydarzenia Gospodarcze
Szukajmy przyczyn, nie skutków. Kiedy profilaktyka wkracza na pierwszy plan?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Wydarzenia Gospodarcze
Rola uczelni w rozwoju AI dla strategicznych potrzeb państwa
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama