Etyczne kupowanie

To książka o mało jeszcze znanej u nas idei Sprawiedliwego Handlu, która zakłada sprawiedliwe dzielenie korzyści, zwłaszcza między sprzedawcą a wytwórcą konkretnego dobra.

Publikacja: 13.12.2015 21:00

„Rynek produktów Sprawiedliwego Handlu w Polsce”, red. naukowa Małgorzata J. Radziukiewicz, PWE

„Rynek produktów Sprawiedliwego Handlu w Polsce”, red. naukowa Małgorzata J. Radziukiewicz, PWE

Foto: Rzeczpospolita

Oznacza to, że towar, który kupujemy, nie powstał w wyniku oszustwa lub czyjegoś wyzysku – np. dzięki zmuszaniu do ciężkiej pracy dzieci. Ruch SH tworzą na świecie setki organizacji, które wspierane przez konsumentów kupujących takie właśnie produkty, pomagają rolnikom, drobnym producentom czy pracownikom. Funkcjonują, także w Polsce, sklepy Sprawiedliwego Handlu. Autorzy zbadali, że w Polsce etyczne pochodzenie produktu nie jest najważniejszym kryterium dokonywania codziennych zakupów. Dla 82 proc. z nas najważniejsza jest cena, a to, czy zatrudnionym przy produkcji towarów płacono godziwie, interesuje tylko 3 proc. kupujących. Książka wyjaśnia m.in., dlaczego warto popularyzować ten ruch, czemu on służy, jakie są jego cele i jakie ma to znaczenie społeczne.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Wydarzenia Gospodarcze
W Katowicach w rolach głównych: bezpieczeństwo, energia, technologie
Wydarzenia Gospodarcze
Shape Tomorrow Today: Jak liderzy biznesu rewolucjonizują firmy w erze AI
Wydarzenia Gospodarcze
8-9 kwietnia br. odbyła się XIII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG
Wydarzenia Gospodarcze
W Kielcach o roli gazownictwa w zmieniającej się energetyce
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Wydarzenia Gospodarcze
OZE – nowe moce, które potrzebują wsparcia
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne