Będziemy rozwijać eksport do Indii

Do najbardziej perspektywicznych dla polskiego eksportu rynków azjatyckich mają należeć Indie. Według ekspertów Banku Zachodniego WBK, globalizacja otwiera dla polskich produktów rynki uznawane – z naszej perspektywy - za egzotyczne kulturowo i geograficznie.

Publikacja: 11.01.2016 13:21

Będziemy rozwijać eksport do Indii

Foto: materiały prasowe

- Jeśli na takich rynkach mamy do czynienia z dużą siłą nabywczą konsumentów, jak ma to miejsce w przypadku Indii, to szanse udanej ekspansji dla polskich firm są bardzo duże – twierdzi Robert Antczak, Robert Antczak, dyrektor sprzedaży produktów bankowości korporacyjnej BZ WBK.

Indyjski rynek jest interesujący dla producentów żywności. Już jesienią 2014 roku Ministerstwo Gospodarki wskazywało Indie jako obiecujący kierunek eksportu wyrobów mleczarskich czy owoców. Z zainteresowaniem spotykają się na rynku indyjskim także słodycze, dżemy i powidła. Problemem w przypadku niektórych produktów może być jednak odległość. Transport do Indii może trwać przeszło miesiąc. Przykładowo jabłka produkowane w Polsce mogą nie wytrzymać tak długiej podróży. Z jednej strony konieczna jest więc specjalna kontrola przygotowania do transportu: zarówno czasu zrywania jak i zabiegów agrotechnicznych. Z drugiej strony, polscy producenci mogą oferować Hindusom jabłka przetworzone: np. całkowicie naturalne soki jabłkowe, dżemy lub chipsy jabłkowe.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Wydarzenia Gospodarcze
W Katowicach w rolach głównych: bezpieczeństwo, energia, technologie
Wydarzenia Gospodarcze
Shape Tomorrow Today: Jak liderzy biznesu rewolucjonizują firmy w erze AI
Wydarzenia Gospodarcze
8-9 kwietnia br. odbyła się XIII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG
Wydarzenia Gospodarcze
W Kielcach o roli gazownictwa w zmieniającej się energetyce
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Wydarzenia Gospodarcze
OZE – nowe moce, które potrzebują wsparcia
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne