Reklama

John G. Ruggie: There is no longer a choice for businesses to act responsibly

It should come as no surprise to this newspaper's readers that we are living in a time of widespread backlash against globalization and in some places modernity itself.

Publikacja: 27.02.2018 14:00

John G. Ruggie

John G. Ruggie

Foto: www.europarl.europa.eu

This backlash is driven by people who feel they have been left behind or were never touched by the benefits of globalization, and who believe they carry a disproportionate burden of the disruptive social change and inequalities it has wrought. Just within Europe we see voters making their discontent clear at the polls, from France to the Czech Republic, to Germany to the United Kingdom. And this is a global phenomenon with implications far beyond Europe as well.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Wydarzenia Gospodarcze
Od taksówkarza Yellow Cab do komisarza transportu Nowego Jorku: Ydanis Rodriguez wystąpi w Katowicach na KNM 2025
Wydarzenia Gospodarcze
Siła budownictwa w polskiej gospodarce
Wydarzenia Gospodarcze
Szukajmy przyczyn, nie skutków. Kiedy profilaktyka wkracza na pierwszy plan?
Wydarzenia Gospodarcze
Rola uczelni w rozwoju AI dla strategicznych potrzeb państwa
Wydarzenia Gospodarcze
Kosmos jako narzędzie bezpieczeństwa i odporności systemowej
Reklama
Reklama