Gwarancja zmniejszy ryzyko eksportera

W ekspansji na nowe rynki szczególnie ważne jest zabezpieczenie się przed ryzykiem niewypłacalności zagranicznego kontrahenta.

Aktualizacja: 20.02.2017 20:40 Publikacja: 20.02.2017 19:26

Dla utrzymania tempa wzrostu eksportu konieczna jest jego większa dywersyfikacja

Dla utrzymania tempa wzrostu eksportu konieczna jest jego większa dywersyfikacja

Foto: 123RF

Polski eksport dalej będzie szybko rósł. Według prognoz ekonomistów Banku Zachodniego WBK w 2017 roku jego wzrost powinien sięgnąć 5 proc. w porównaniu z rokiem 2016, w którym wyniósł 183,6 mld euro. Najważniejszym rynkiem dla polskich producentów pozostają kraje UE, dokąd w ubiegłym roku trafiło 79,7 proc. całej zagranicznej sprzedaży polskich towarów. Eksperci podkreślają jednak, że dla utrzymania tempa wzrostu eksportu konieczna jest jego większa dywersyfikacja. – Od kiedy prowadzimy Program Rozwoju Eksportu, namawiamy polskie firmy, aby interesowały się rynkami pozaeuropejskimi – mówi Piotr Dylak, dyrektor ds. finansowania handlu Banku Zachodniego WBK.

Pozostało 82% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Wydarzenia Gospodarcze
Zarządzanie różnorodnością – DEI jako wyzwanie i klucz do sukcesu nowoczesnych organizacji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Wydarzenia Gospodarcze
Czy polska prezydencja w Unii Europejskiej to czas na rozpoczęcie debaty o kosztach zrównoważonej transformacji? Dyskusja w świetle raportu Mario Draghi’ego.
Wydarzenia Gospodarcze
Bezpieczeństwo lekowe - filar gwarantujący stabilność europejskiej gospodarki
Wydarzenia Gospodarcze
CSRD, CSDDD, Atestacja. Na jakim etapie jesteśmy?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Wydarzenia Gospodarcze
Transformacja biznesu w całym łańcuchu wartości – dobre praktyki