Konsument spór z bankiem będzie mógł zakończyć bez sądu

Spory między klientami a podmiotami rynku finansowego będą mogły być szybko i tanio rozwiązywane przed rzecznikiem finansowym.

Aktualizacja: 04.01.2016 10:16 Publikacja: 04.01.2016 06:58

Konsument spór z bankiem będzie mógł zakończyć bez sądu

Foto: 123RF

Od początku roku obowiązują przepisy ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o rzeczniku finansowym, zgodnie z którymi, gdy klient złoży wniosek o rozstrzygnięcie sporu, ubezpieczyciel, bank czy inna instytucja finansowa nie będzie mogła odmówić udziału w tym postępowaniu.

– Choć nowe przepisy przewidują możliwość przeprowadzenia rozprawy w takim postępowaniu, większość spraw będzie załatwiana drogą pisemną, bez konieczności przyjeżdżania do siedziby rzecznika finansowego w Warszawie – mówi Anna Dąbrowska, główny specjalista w Biurze Rzecznika Finansowego. – Zanim jednak będzie możliwe wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozstrzygnięcia sporu, klient musi wyczerpać nową procedurę reklamacji.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Matura i egzamin ósmoklasisty
Egzamin 8-klasisty: język polski. Odpowiedzi eksperta WSiP
Prawo rodzinne
Rozwód tam, gdzie ślub. Szybciej, bliżej domu i niedrogo
Nieruchomości
Czy dziecko może dostać grunt obciążony służebnością? Wyrok SN
Prawo w Polsce
Jak zmienić miejsce głosowania w wyborach prezydenckich 2025?
Prawo drogowe
Ważny wyrok dla kierowców i rowerzystów. Chodzi o pierwszeństwo