Jak wynika z najnowszego badania CBOS, postrzeganie polskich urzędów zdecydowanie ociepla się. Porównywalne dane sprzed pięciu i dziesięciu lat świadczą o poprawiającej się jakości obsługi. Wśród klientów administracji publicznej czołową pozycję w większości ocenianych kryteriów zajmuje ZUS.
Ogólna ocena jakości obsługi w ZUS w skali 1-5 to 4,4 pkt i jest to najwyższa ocena pośród wszystkich ocenianych instytucji.
Także w bardziej szczegółowych kategoriach badania związanych z obsługą ZUS wypadł najlepiej. Aż 64 proc. respondentów było zadowolonych, że ich sprawa w ZUS została załatwiona „od ręki".
Prawie wszyscy badani (96 proc.) stwierdzili, że obsłużono ich w Zakładzie prawidłowo i rzetelnie, a 87 proc. stwierdziło, że poświęcono im dostatecznie dużo czasu i uwagi.
Aż 93 proc. respondentów bardzo wysoko oceniło kompetencje pracowników ZUS.