Reklama

Chcą zagrozić dominacji paczkomatów InPost. Rewolucja na rynku paczek i kurierów

Orlen zawarł sojusz z Allegro, DHL z Alibabą, a broker kurierski Furgonetka buduje sieć automatów paczkowych otwartą dla wszystkich operatorów. To wieszczy prawdziwą zmianę w branży.

Aktualizacja: 04.04.2024 09:21 Publikacja: 04.04.2024 04:30

Tylko w tym roku w Polsce przybędzie 7 tys. automatów paczkowych – prognozują analitycy Colliers. Na

Tylko w tym roku w Polsce przybędzie 7 tys. automatów paczkowych – prognozują analitycy Colliers. Nasz krajobraz przed zalewem takich maszyn może uratować projekt współdzielenia sieci

Foto: Michał Duszczyk

Eksperci nie mają wątpliwości – rynek KEP (kurier, ekspres, paczka) w Polsce znalazł się na progu konsolidacji. Zmiany wymusiła trudna walka o rentowność automatów do odbioru przesyłek. Ten kosztowny biznes jak na razie opłacalny jest właściwie tylko dla jednego, dominującego gracza w naszym kraju – InPostu.

Analitycy zwracają uwagę, iż „obłożenie” maszyn tego typu w większości przypadków nie przekracza 40 procent. Stąd większość firm szuka sposobów na optymalizację – część operatorów już zdecydowała się lub przymierza się do zmiany modelu, w jakim funkcjonuje ten rynek.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Usługi
Allegro ogłosiło dużą inwestycję w centrum Polski. Setki nowych miejsc pracy
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Usługi
Sebastian Mikosz: Poczta jest wygodnym obiektem ataku, zwłaszcza jeżeli walczy z konkurencją
Usługi
Kurier na etacie? Dostawy mogą zdrożeć o 12 proc.
Usługi
Poczta Polska przejmie Orlen Paczkę. Nowy gracz namiesza na rynku
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Usługi
Duńska poczta żegna się z papierem. Kto następny?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama