Reklama

Dobry rok PZU, z rekordem zebranej składki

Grupa PZU zwiększyła w 2022 r. przypis składki brutto do rekordowego poziomu 26,7 mld zł. Zysk netto wyniósł 3,374 mld zł, a rentowność wzrosła do 19,5 proc.

Publikacja: 30.03.2023 09:11

Dobry rok PZU, z rekordem zebranej składki

Foto: materiały prasowe

Największy polski ubezpieczyciel ogłosił w czwartek swoje wyniki za 2022 r. W komunikacie zwraca uwagę na skokowy wzrost inflacji, z którym musieli się mierzyć jego klienci.

- Zrobiliśmy wiele, by jak najlepiej dopasować naszą ofertę do ich potrzeb i oczekiwań (…). Dzięki temu w 2022 r. wypracowaliśmy rekordowy przypis składki na poziomie 26,7 mld zł, co oznacza wzrost o 1,6 mld zł, tj. 6,5 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, a także przekroczenie celu strategicznego - mówi dr hab. Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU. - W samym czwartym kwartale zeszłego roku sprzedaż ubezpieczeń osiągnęła niemal 7,7 mld zł, rosnąc o 12,3 proc. rok do roku, co także jest historycznie najlepszym wynikiem. Osiągnęliśmy bardzo dobre rezultaty zwłaszcza w segmencie ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych, gdzie sprzedaż wzrosła o 10 proc., a w samym czwartym kwartale o 13,6 proc., przy utrzymaniu ich wysokiej rentowności - dodaje.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ubezpieczenia
Minorowe nastroje ubezpieczycieli. Wierzą w AI, ale zagrożenia przeważają
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Ubezpieczenia
mStłuczka w mObywatelu już działa. Wiemy, ile szkód kierowcy zgłosili tą drogą
Ubezpieczenia
PZU odświeża i rozszerza ofertę ubezpieczeń na życie i zdrowie
Ubezpieczenia
PZU ma nowego prezesa. Jak długo pokieruje nim Bogdan Benczak?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Ubezpieczenia
Koniec konklawe w PZU. Spółka ma nowego prezesa. Teraz Bogdan Benczak
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama