- Bardzo dobre wyniki po stronie rentowności i przychodów, mimo nadal trudnych warunków rynkowych, to efekt m.in. dalszego rozwoju wielokanałowej struktury dystrybucji, jak również zacieśnienia współpracy z brokerami ubezpieczeniowymi, dealerami samochodowymi oraz bankami. Na koniec I półrocza Allianz Polska przejął również pełną odpowiedzialność za rozwój biznesu direct w Polsce – mówi Paweł Dangel, prezes grupy Allianz Polska. Zysk netto grupy wyniósł 102,8 mln zł, rok temu ubezpieczyciel wykazał ponad 18 mln zł straty.
W I półroczu 2012 roku składki w ubezpieczeniach życiowych wzrosły w porównaniu z tym samym okresem 2011 roku o 51 proc. do 1307 mln zł. Zysk netto wyniósł blisko 32 mln zł, o 5 mln zł więcej niż rok wcześniej. Wynik techniczny poprawił się z 33,6 do 40 mln zł.
- W tym roku celem w spółce życiowej jest wzrost składki regularnej. Od początku roku jesteśmy skoncentrowani na zwiększeniu sieci własnej, a od półrocza trwają prace nad uruchomieniem dodatkowych kanałów dystrybucji – dodaje prezes.
W ubezpieczeniach majątkowych w I półroczu roku składki spadły w porównaniu z tym samym okresem 2011 roku z 932 mln zł do 910 mln zł. Jak tłumaczy spółka, to efekt odejścia szkodowej części portfela w OC komunikacyjnym. Spółka wypłaciła 522 mln zł w formie odszkodowań, w stosunku do 549 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. W tym okresie jednak aura wyjątkowo łagodnie obeszła się z ubezpieczycielami, więc mniejsze odszkodowania nie powinny być zaskoczeniem. Zysk netto majątkowej części Allianz wyniósł blisko 55 mln zł, w roku ubiegłym po pierwszym półroczu firma miała 61 mln zł straty. Wynik techniczny wyniósł 4,5 mln zł na plusie, na koniec czerwca 2011 r. było to 45 mln zł na minusie.