W przypadku obu spółek mówimy o poprawie wyniku, ponieważ na koniec września zeszłego roku wynik netto wyniósł odpowiednio 119,7 mln zł oraz 20,7 mln zł. W omawianym okresie wzrosła jednak wysokość wypłacanych odszkodowań w spółce majątkowej z 894 mln zł do nieco ponad 1 mld zł, w życiowej wskaźnik ten zmalał z 1,67 mld zł do 1,3 mld zł. W segmencie polis na życie wynik techniczny został utrzymany na niezmienionym poziomie 28,5 mln zł, zaś w polisach majątkowych znacznie się poprawił, z 34 mln zł do 153 mln zł.
Od kilku tygodni Warta ma nowe logo, którego zmiana jest wspierana największą w historii spółki kampanią reklamową. To efekt przejęcia grupy na początku roku przez niemiecko-japońskie konsorcjum Talanx-Meiji Yasuda. - Według stanu na koniec października, ze spotami w TV dotarliśmy już niemal do 90% klientów z naszej grupy docelowej Liczę, że ta kampania pozwoli nam również w czwartym kwartale rosnąć szybciej niż rynek – mówi Jarosław Parkot, prezes firmy.
Po trzech kwartałach spółka majątkowa uzyskała ponad 9 proc. wzrost przypisu składki, utrzymując pozytywny trend. - To znakomity wynik szczególnie, jeśli weźmiemy pod uwagę, że trzeci kwartał w skali rynku nie był tak dobry jak pierwsze półrocze. Wzrost rynku w pierwszych dziewięciu miesiącach roku szacujemy na około 5 proc. – dodaje szef Warty. Na rynku wyraźnie widać wyhamowanie dynamiki przyrostu składek spowodowane ogólną sytuacją gospodarczą, ale też rosnącą konkurencją cenową między ubezpieczycielami, szczególnie w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych.