Link4 po raz kolejny wygrał w Sądzie z Polską Izbą Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych. Tym razem Sąd II instancji oddalił w całości apelację PIPUiF i zarzuty dotyczące reklamy „Kokoszka" z 2009 roku, uznając, że nie była ona czynem nieuczciwej konkurencji, tzn. nie wprowadzała klientów w błąd, nie była też reklamą porównawczą sprzeczną z dobrymi obyczajami oraz nie stawiała pośredników ubezpieczeniowych w złym świetle. Wyrok jest prawomocny. Wcześniej Rada Etyki Reklamy także uznała reklamy Link4 za zgodne z dobrymi obyczajami.

Spór dotyczył historycznej już reklamy emitowanej w 2009 roku. Od tamtego czasu zmienił się właściciel spółki. Obecnie Link4 jest częścią międzynarodowej grupy ubezpieczeniowej RSA. Strategia Link4 zakłada intensywne rozwijanie sprzedaży w systemie direct, ale także współpracę z innymi kanałami dystrybucji, m.in. z agentami ubezpieczeniowymi. Obecnie współpracuje z ponad 4 tys.osób.

Dotychczas Sądy wszystkich instancji, w tym Sąd Najwyższy, uznały, że reklamy Link4 nie wprowadzały konsumentów w błąd i nie miały wpływu na ich decyzje co do nabycia usługi ubezpieczeniowej. Tym samym nie ma podstaw do składania roszczeń wobec Link4 w związku z domniemaną utratą dochodów przez pośredników, co czyni powództwo zbiorowe całkowicie bezzasadnym.

To kolejny proces przegrany przez PIPUiF. W czerwcu 2012 roku Sąd II instancji potwierdził, że działania podejmowane przez PIPUiF w stosunku do Link4 naruszały zasady uczciwej konkurencji oraz godziły w renomę spółki. Sąd nakazał PIPUiF zamieszczenie w prasie oświadczeń, że Izba prowadziła działania wymierzone w Link4 w sposób bezprawny i nieuczciwy. Dodatkowo PIPUiF musiał, tytułem zadośćuczynienia za naruszenie dóbr osobistych Link4, przekazać na rzecz instytucji charytatywnej kwotę 40 tys. złotych.