Reklama

Pratt&Whitney wyjaśni, jak naprawić silniki Airbusa

Pratt&Whitney przedstawi władzom europejskim rozwiązanie problemu stwierdzonego w jego nowych silnikach GTF, co zmusiło Airbusa do zawieszenia dostaw pewnych A320neo.

Aktualizacja: 14.02.2018 08:17 Publikacja: 14.02.2018 08:11

Pratt&Whitney wyjaśni, jak naprawić silniki Airbusa

Foto: Bloomberg

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego EASA wydała 9 lutego pilną dyrektywę o ograniczeniu używania samolotów z rodziny A320neo dostarczonych ostatnio. 

Amerykański producent wyjaśnił, że problem dotyczy 43 silników w 32 samolotach A320neo, sprawdza pozostałe 55 dostarczone Airbusowi. Problem wykryto w styczniu i na początku lutego i wynika ze zmiany technicznej wprowadzonej latem 2017 w sprężarce wysokiego ciśnienia w tylnej części silnika. Producent dodał, że oceni potencjalne konsekwencje tego problemu na swą produkcję w bieżącym roku po reakcji władz Europejkach na jego propozycję rozwiązania sprawy.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
Wznowiono ruch na polskich lotniskach. ABW sprawdza poranną awarię systemu
Transport
Kontrole graniczne utrudniają ruch TIR-ów
Transport
Zagraniczne samoloty miały pójść w odstawkę. Rosjanie przyznają: to się nie uda
Transport
Drastyczna decyzja Wizz Aira. Żegnajcie Emiraty. Teraz Europa Środkowa będzie najważniejsza
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Transport
Ryanair przeprosił się z Modlinem. W tle groźni rywale
Reklama
Reklama