Pratt&Whitney wyjaśni, jak naprawić silniki Airbusa

Pratt&Whitney przedstawi władzom europejskim rozwiązanie problemu stwierdzonego w jego nowych silnikach GTF, co zmusiło Airbusa do zawieszenia dostaw pewnych A320neo.

Aktualizacja: 14.02.2018 08:17 Publikacja: 14.02.2018 08:11

Pratt&Whitney wyjaśni, jak naprawić silniki Airbusa

Foto: Bloomberg

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego EASA wydała 9 lutego pilną dyrektywę o ograniczeniu używania samolotów z rodziny A320neo dostarczonych ostatnio. 

Amerykański producent wyjaśnił, że problem dotyczy 43 silników w 32 samolotach A320neo, sprawdza pozostałe 55 dostarczone Airbusowi. Problem wykryto w styczniu i na początku lutego i wynika ze zmiany technicznej wprowadzonej latem 2017 w sprężarce wysokiego ciśnienia w tylnej części silnika. Producent dodał, że oceni potencjalne konsekwencje tego problemu na swą produkcję w bieżącym roku po reakcji władz Europejkach na jego propozycję rozwiązania sprawy.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Transport
Pilot wywołał pożar w samolocie British Airways, bo pomylił lewą rękę z prawą
Transport
Wojna lotnicza? Bruksela grozi cłami Boeingowi
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii
Transport
Donald Trump nie da pieniędzy na szybką kolej w Kalifornii
Transport
Konflikt Indii z Pakistanem. Mnóstwo lotów odwołanych bądź wydłużonych
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem