Pratt&Whitney wyjaśni, jak naprawić silniki Airbusa

Pratt&Whitney przedstawi władzom europejskim rozwiązanie problemu stwierdzonego w jego nowych silnikach GTF, co zmusiło Airbusa do zawieszenia dostaw pewnych A320neo.

Aktualizacja: 14.02.2018 08:17 Publikacja: 14.02.2018 08:11

Pratt&Whitney wyjaśni, jak naprawić silniki Airbusa

Foto: Bloomberg

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego EASA wydała 9 lutego pilną dyrektywę o ograniczeniu używania samolotów z rodziny A320neo dostarczonych ostatnio. 

Amerykański producent wyjaśnił, że problem dotyczy 43 silników w 32 samolotach A320neo, sprawdza pozostałe 55 dostarczone Airbusowi. Problem wykryto w styczniu i na początku lutego i wynika ze zmiany technicznej wprowadzonej latem 2017 w sprężarce wysokiego ciśnienia w tylnej części silnika. Producent dodał, że oceni potencjalne konsekwencje tego problemu na swą produkcję w bieżącym roku po reakcji władz Europejkach na jego propozycję rozwiązania sprawy.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach