Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 02.03.2018 08:33 Publikacja: 02.03.2018 08:29
Foto: materiały prasowe
Oficjalny powód: stołeczne lotnisko nie jest przygotowane do przyjmowania takich samolotów. Dwupokładowy superjumbo może zabrać na pokład nawet 600 pasażerów, B777 - 428.
O przymiarkach do przyjmowania największej maszyny prezes stołecznego lotniska, Mariusz Szpikowski, mówił nieoficjalnie już na początku roku. Powiedział wtedy, że najprawdopodobniej taka maszyna musiałaby zostać postawiona w sporej odległości od terminala, na płycie lotniska, ponieważ obsługa dwupokładowego samolotu wymaga specjalnej infrastruktury, której stołeczne lotnisko nie ma. To z kolei oznaczałoby, że do przewiezienia pasażerów z takiego rejsu do terminala potrzebne byłoby przynajmniej 15 autobusów. Teraz Szpikowski oficjalnie już powiedział o tym portalowi „Rynek Infrastruktury”.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sobotę rano doszło do awarii systemu zarządzania ruchem lotniczym ATM_P 21 w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrz...
Po wprowadzeniu polskich kontroli ciężarówki dłużej czekają na wjazd do kraju. Dla krajowych transportowców jedn...
Po inwazji na Ukrainę Rosjanie i wprowadzeniu zachodnich sankcji Rosjanie chcieli przestawić przemysł lotniczy n...
To koniec arabskiej przygody Wizz Aira. Po ponad pięciu latach 1 września 2025 r. węgierski przewoźnik zamknie s...
Moda na motocykle przybiera na sile już od kilku lat. W ubiegłym roku liczba nowych rejestracji była dwa razy wyższa niż pięć lat wcześniej.
Dlaczego Ryanair zdecydował się na podpisanie wieloletniej umowy z lotniskiem w Modlinie? Powodów jest kilka. Gł...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas