Patrick Staudacher, który przechodzi do Lufthansy z Boston Consulting zajmie się strategią marki i finansami — podała Lufthansa, a jej rzecznik dodał, że do „tej nominacji dochodzi w czasie planowanej niezależności prawnej Lufthansa Airline".

Linia znalazła się pod rosnącą presją, gdy okazało się, że kolejne zakupy aktywów wystawiły ją bardziej na skutki zwolnienia tempa w sektorze lotnictwa, co doprowadziło konkretnie do strat taniej linii Eurowings. W sierpniu Lufthansa zapowiedziała zmianę struktury grupy, ale nie ujawniła wtedy szczegółów — pisze Reuter.

Zwolennicy zmiany struktury organizacyjnej wskazują na przykład IAG, która składa się z British Airways, Iberii, Vuelinga i Aer Lingus jako niezależnych podmiotów zapewniających zysk. Utworzenie struktury holdingu wiąże się ze skomplikowanymi kwestiami prawnymi i podatkowymi — powiedział rzecznik Lufthansy i dodał, że nie ma konkretnego harmonogramu przeprowadzenia reorganizacji.

Pod koniec lipca „Handelsblatt" podał za anonimowymi informatorami, że Lufthansa rozważa możliwość przyjęcia struktury spółki holdingowej dla uproszczenia działalności, poprawy rentowności i odzyskania wsparcia inwestorów. Pomysł spółki holdingowej był omawiany wstępnie przez zarząd i radę nadzorczą. Lufthansa w reakcji na tę publikację wyjaśniła, że sprawa jej struktury jest omawiana w regularnych odstępach.