"Chiński Uber" z zakazem działalności. Dwa morderstwa i gwałt

Didi Chuxing, najpopularniejsza firma przewozowa w Chinach, dostała czasowy zakaz działania. Wszystko przez dwa morderstwa i gwałt, których sprawcami byli kierowcy jeżdżący dla firmy.

Aktualizacja: 11.09.2018 13:03 Publikacja: 11.09.2018 12:46

"Chiński Uber" z zakazem działalności. Dwa morderstwa i gwałt

Foto: Bloomberg

Spółka zdecydowała się pod koniec sierpnia zawiesić tymczasowo działalność aplikacji Hitch, która łączyła użytkowników z kierowcami. Firma zapowiedziała, że większą wagę przywiązywać będzie do bezpieczeństwa klientów. Zamierza skontrolować swoje usługi, kierowców i obsługę klientów.

Media zarzucają chińskiej firmie, że ta nie zareagowała na prośby klientki o pomoc. Zignorowała też skargę innego pasażera na tego samego kierowcę dzień wcześniej.

Pod naciskiem opinii publicznej firma wyraziła ubolewanie, złożyła kondolencje rodzinie ofiary, a także przeprosiła za "rozczarowujące błędy" i poinformowała, że dwóch wysokich menedżerów straciło stanowiska - informuje Reuters.

Do drugiego morderstwa zdarzenia doszło w sierpniu tego roku w mieście Wenzhou we wschodnich Chinach. Policja już aresztowała sprawcę, który przyznał się do gwałtu i morderstwa. Pierwsze morderstwo, dokonane przez kierowcę Didi, miało miejsce w maju tego roku w prowincji Henan. Po pierwszym morderstwie firma nie podjęła żadnych kroków, które mogłyby zapewnić bezpieczeństwo pasażerom.

W mediach społecznościowych użytkownicy aplikacji zaczęli informować, że ją kasują i nie zamierzają już więcej korzystać z usług firmy - informuje "Forbes". W zeszłym tygodniu aplikacje usunęło niemal 300 tys. osób. Od początku wybuchu skandalu firma straciła równowartość 585 mln dolarów - informuje "South China Morning Post".

Hitch to jedna z kilkunastu usług oferowanych przez Didi w Chinach. Pozostałe aplikacje i usługi firmy dalej działają.

W 2016 roku Didi Chuxing przejął chiński oddział Ubera.

Spółka zdecydowała się pod koniec sierpnia zawiesić tymczasowo działalność aplikacji Hitch, która łączyła użytkowników z kierowcami. Firma zapowiedziała, że większą wagę przywiązywać będzie do bezpieczeństwa klientów. Zamierza skontrolować swoje usługi, kierowców i obsługę klientów.

Media zarzucają chińskiej firmie, że ta nie zareagowała na prośby klientki o pomoc. Zignorowała też skargę innego pasażera na tego samego kierowcę dzień wcześniej.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Niemiecki superpociąg lepszy od francuskiego TGV
Transport
Kubańska linia lotnicza bez paliwa. Zmuszona do zawieszenia działalności
Transport
Lotniczy dress code. Jak się ubrać na podróż samolotem
Transport
Gorszy kwartał Lufthansy (strajki) i Air France-KLM
Transport
Rosyjscy hakerzy znów w akcji. Finnair wstrzymuje loty
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił