Reklama
Rozwiń
Reklama

Airbus zwiększa rytm produkcji w Alabamie, nadal inwestuje

Airbus zapowiedział zwiększenie od 2021 r. produkcji do 7 samolotów z rodziny A320 miesięcznie w montowni w Mobile w Alabamie, aby mógł dojść do produkowania 63 samolotów wąskokadłubowych co miesiąc

Aktualizacja: 11.01.2020 11:54 Publikacja: 11.01.2020 09:21

Airbus zwiększa rytm produkcji w Alabamie, nadal inwestuje

Foto: Bloomberg

Obecnie w tym zakładzie powstaje miesięcznie 6 samolotów wąskokadłubowych, zwiększenie rytmu ich produkcji ma przeciwdziałać skutkom nałożenia przez administrację USA cła 10 proc. na samoloty z Europy. Samoloty produkowane w Stanach dla przewoźników amerykańskich są zwolnione z tego cła.

Airbus wszedł do Alabamy 15 lat temu uruchamiając ośrodek napraw, przeglądów i modernizacji wojskowych samolotów transportowych C212 i CN235. W 2007 r. dodał centrum inżynierskie zatrudniające obecnie 220 ludzi przy projektowaniu kabin wszystkich rodzajów samolotów Airbusa. Od 2015 r. zaczął montować samoloty z rodziny A320, po 5 latach wypuścił ich blisko 200.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Wielkie przejęcie na rynku taksówek w Polsce. Łączą się dwie popularne sieci
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Reklama
Reklama