Obecnie w tym zakładzie powstaje miesięcznie 6 samolotów wąskokadłubowych, zwiększenie rytmu ich produkcji ma przeciwdziałać skutkom nałożenia przez administrację USA cła 10 proc. na samoloty z Europy. Samoloty produkowane w Stanach dla przewoźników amerykańskich są zwolnione z tego cła.
Airbus wszedł do Alabamy 15 lat temu uruchamiając ośrodek napraw, przeglądów i modernizacji wojskowych samolotów transportowych C212 i CN235. W 2007 r. dodał centrum inżynierskie zatrudniające obecnie 220 ludzi przy projektowaniu kabin wszystkich rodzajów samolotów Airbusa. Od 2015 r. zaczął montować samoloty z rodziny A320, po 5 latach wypuścił ich blisko 200.
W Mobile zaczęto produkcję mniejszych A220, dostawę pierwszego przewidziano w III kwartale, w połowie obecnej dekady ich produkcja zwiększy się do czterech miesięcznie. Firma zatrudni przy nich dodatkowe 275 pracowników, łączne zatrudnienie w Mobile dojdzie do ok. 1300 pod koniec 2020 r.
Budowa dodatkowego hangaru technicznego będzie wymagać zainwestowania 40 mln dolarów, łączne inwestycje Airbusa w Mobile przekroczą miliard dolarów.
Airbus zatrudnia w Stanach ok. 4 tys. ludzi m.in. w centrali w Wirginii, w centrum inżynierskim w Kansas, w ośrodkach szkoleniowych na Florydzie i w Kolorado, w think tanku A3 w Kalifornii; w firmie analizy danych dotyczących dronów w Georgii, w zakładach produkcji i montażu końcowego śmigłowców w Teksasie i Missisipi, w zakładzie produkcji satelitów na Florydzie.