To drugi z budowanych fragmentów S8 pod Warszawą, który do niedawna skłaniał część kierowców jadących z południa do korzystania z zapchanej samochodami autostrady A2 pomiędzy Łodzią i Warszawą. Sytuacja poprawiła się z początkiem grudnia ubiegłego roku, kiedy do ruchu włączono obie jezdnie S8 pomiędzy Parszkowem a Żabią Wolą o długości 13 kilometrów. Teraz przez S8 wjeżdża się do Warszawy już bez zdejmowania nogi z gazu. Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), w maju gotowa będzie także docelowa organizacja ruchu na węźle Nadarzyn.
Włączony do ruchu blisko 10-kilometrowy odcinek Radziejowice – Przeszkoda buduje Strabag. Wartość kontraktu to 306,9 mln zł. Z kolei odcinek pomiędzy Przeszkodą a Paszkowem wybudował Intercor za 436,6 mln zł.
S8 to obecnie najwygodniejsze połączenie Warszawy ze Śląskiem. Choć ze względu na status drogi ekspresowej ograniczający w porównaniu do autostrady maksymalną prędkość do 120 kilometrów na godzinę i ograniczeń do 100 km/h na części łuków, jest ona zdecydowanie mniej zatłoczona od trasy prowadzącej autostradami A2 i A1. Sytuacja jednak radykalnie się zmieni na niekorzyść po rozpoczęciu modernizacji odcinka A2 pomiędzy Warszawą a Łodzią, gdzie za kilka lat dobudowywany będzie trzeci pas. Należy przypuszczać, że duża część samochodów jeżdżących pomiędzy Katowicami i Warszawą oraz Wrocławiem i Warszawą przeniesie się w tym czasie właśnie na S8.
Tymczasem już teraz dodatkowy pas ruchu zyskuje autostrada A2 w rejonie Poznania, stanowiąca obwodnicę miasta. Pierwszy etap robót został właśnie ukończony. Na odcinku między węzłami Poznań Komorniki i Poznań Luboń wybudowany został trzeci pas, zamontowano także bariery ochronne. Teraz prace przeniosą się na przeciwległą stronę jezdni. W poniedziałek wielkanocny 22 kwietnia od godz. 12.00 drogowcy rozpoczną przygotowania do wprowadzenia zmian w tymczasowej organizacji ruchu. Zaczną obowiązywać od środy 24 kwietnia.
Ruch zostanie w całości przełożony na jezdnię południową, gdzie dostępne będą 4 pasy oddzielone barierą - po dwa w każdym kierunku. Samochody ciężarowe będą poruszać się wyłącznie prawym pasem w obu kierunkach. Jezdnia północna w kierunku Świecka zostanie zajęta w całości pod budowę trzeciego pasa.