Flybe rozmawia o pożyczce zgodnej z rynkiem

Regionalny przewoźnik brytyjski mający poważne problemy finansowe rozmawia z rządem o pożyczce na warunkach rynkowych, co nie byłoby pomocą publiczną — podała BBC, a za nią Reuter.

Aktualizacja: 19.01.2020 11:06 Publikacja: 19.01.2020 11:03

Flybe rozmawia o pożyczce zgodnej z rynkiem

Foto: Tony Hisgett/Creative Commons Attribution 2.0 Generic

British Airways, prezes grupy IAG, Willie Walsh oraz Ryanair zaprotestowali przeciwko pomocy publicznej dla tej linii, bo ich zdaniem nie pozwoli zapewnić jednakowych warunków działania i narusza przepisy o pomocy państwowej, choć nie ujawniono jej szczegółów.

Rząd stwierdził, że jego poparcie dla Flybe zapewniającej połączenia między wieloma regionami w Unii i europejskimi lotniskami nie narusza unijnych reguł o pomocy publicznej.

Prezes Flybe Mark Anderson powiedział załodze, że jakakolwiek pomoc rządowa będzie na warunkach komercyjnych — poinformowała BBC. — Prowadzimy rozmowy z rządem o pożyczce finansowej, nie o pomocy, o takiej samej pożyczce komercyjnej jaką wzięlibyśmy w dowolnym banku — powiedział. — Trzy czwarte pieniędzy zainwestowanych przez udziałowców rozeszło się zanim zaczęliśmy naprawdę działać. To zaszkodziło działalności, potrzeba więcej pieniędzy — cytuje BBC Andersona.

Starał się jednak uspokoić pracowników co do przyszłości linii. — Nie osiągamy w tej chwili milionów zysku, ale jeśli będziemy trzymać się planu i zrobimy co trzeba, to będziemy tak zarabiać — dodał.

Linię uratowali w ostatni wtorek udziałowcy zgadzając się zainwestować wraz z rządem więcej pieniędzy. Brytyjska grupa infrastruktury Stobart poinformowała o przekazaniu Flybe 9 mln funtów w ramach umowy o pomocy mającej poparcie rządu. Linia nie chciała odnieść się do informacji BBC i wypowiedzi prezesa, ale podała, że uzgodniła z resortem finansów plan spłaty długu niecałych 10 mln funtów (13,1 mln dolarów).

„To porozumienie będzie obowiązywać tylko przez kilka miesięcy, do uregulowania w pełni wszystkich podatków i opłat. To standardowe rozwiązanie „Time to Pay” resortu, z jakiego mogą skorzystać wszystkie firmy mające trudności finansowe” — wyjaśnił w emailu rzecznik Flybe.

British Airways, prezes grupy IAG, Willie Walsh oraz Ryanair zaprotestowali przeciwko pomocy publicznej dla tej linii, bo ich zdaniem nie pozwoli zapewnić jednakowych warunków działania i narusza przepisy o pomocy państwowej, choć nie ujawniono jej szczegółów.

Rząd stwierdził, że jego poparcie dla Flybe zapewniającej połączenia między wieloma regionami w Unii i europejskimi lotniskami nie narusza unijnych reguł o pomocy publicznej.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Zagłuszanie sygnału GPS - poważny problem dla lotnictwa
Transport
Bruksela przywołuje do porządku 20 linii lotniczych. Chodzi o „greenwashing”
Transport
Niemiecki superpociąg lepszy od francuskiego TGV
Transport
Kubańska linia lotnicza bez paliwa. Zmuszona do zawieszenia działalności
Transport
Lotniczy dress code. Jak się ubrać na podróż samolotem
Materiał Promocyjny
20 lat Polski Wschodniej w Unii Europejskiej