Rozbudowę i zarządzanie operacyjne lotniskiem Komodo na wyspie o tej samej nazwie, znanej z waranów nazywanych smokami z Komodo, powierzono na 25 lat konsorcjum indonezyjskiej firmy PT Cardig Aero Services i singapurskiej Changi Airports Int'l. - Pierwszy raz konsorcjum z firmą zagraniczną będzie eksploatować lotnisko w Indonezji — podkreślił minister finansów Sri Mulyani Indrawati.

Konsorcjum zainwestuje 1,2 bln rupii (ok. 77 mln euro) w wydłużenie pasa, aby mogły na nim lądować większe samoloty przylatujące bezpośrednio z Chin, Japonii czy Indii oraz w ponad 6-krotne zwiększenie przepustowości pasażerów.

- To dla nas początek, będziemy proponować inne lotniska — powiedział minister transportu Budi Karya Sumadi na konferencji prasowej. Wymienił lotniska w Kuala Namu, Sam Ratulangi i Sinkawang, które w 2020 r. staną się obiektem przetargu — podał Reuter.

Prezydent Joko Widodo obiecał kontynuować inwestycje w infrastrukturę w czasie drugiej kadencji trwającej 5 lat, która zaczął w październiku. Jego rząd ocenia potrzeby inwestycyjne na 430 mld dolarów w latach 2019-24. 

Koncesje lotniskowe są bardzo nośnym rynkiem dla przemysłowców i inwestorów, bo łączą wysokie wskaźniki wzrostu ruchu lotniczego z kilkudziesięcioletnią perspektywą inwestycji. Ostatnio lotnisko z Abu Zabi podpisało pod koniec listopada umowę o zbadaniu możliwości rozwoju w Rumunii. Francuska grupa Vinci (budownictwo, koncesje drogowe) zakończyła w połowie grudnia modernizację lotniska w Salvador Bahia (Brazylia), które eksploatuje.