Do połowy 2022 r. zakład im. Jean-Luca Lagardere, w którym obecnie powstają superjumbo A380 będzie montować A321. Jedyna w Europie linia montażu końcowego A321 znajduje się w Hamburgu. Powstaja też w Mobile w Alabamie dla klientów amerykańskich.
Nowa linia wspierana komputerowo powstanie w Tuluzie ze względu na konkurencyjność tego zakładu, czas uruchomienia produkcji, koszt inwestycji, dostępną powierzchnię i zasoby ludzkie. Zapewni większą elastyczność w produkcji tego modelu z zachowaniem stabilnego poziomu łącznej mocy produkcyjnej samolotów wąskokadłubowych w Tuluzie - stwierdzono w komunikacie.
- Korzystamy z bezprecedensowo dużego popytu na rodzinę A320neo, szczególnie na pochodne o dłuższym zasięgu A321 LR i bardzo długim zasięgu A321 XLR - powiedział dyrektor operacyjny Michael Schoellhorn.
Nowy produkt finansowy
Należąca w całości do Airbusa brytyjska filia Skytra przygotowuje premierę nowego produktu finansowego, który pozwoli liniom lotniczym zabezpieczać się przed zagrożeniami dla ich przychodów. W bieżącym roku uruchomi kontrakty terminowe i opcje notowane na giełdach, reprezentujące przychody linii lotniczych, które pomogą w skuteczniejszym zarządzaniu ryzykiem.
Przewoźnicy zabezpieczają się zwykle przed wzrostem kosztów paliwa i wahaniami kursów walut, propozycja Skytra będzie pierwszą tego rodzaju.