Reklama

Boeing nie mówił FAA całej prawdy o MAX-ach

Boeing nie przedłożył urzędowi lotnictwa FAA wszystkich dokumentów związanych z certyfikacją MAX-a ze szczegółami zmian w kluczowym systemie kontroli lotu, który zawinił w obu katastrofach. Dodatkowo regulatorzy z Europy i Kanady zażądali dalszych zmian w tym systemie

Publikacja: 01.07.2020 18:33

Boeing nie mówił FAA całej prawdy o MAX-ach

Foto: Bloomberg

Z najnowszego rządowego raportu, do którego Reuter miał wgląd wynika, że system kontroli lotu nazywany MCAS nie był „priorytetową domeną", bo Boeing przedstawił go urzędowi lotnictwa FAA jako modyfikację systemu wyrównania prędkości, który istniał już w tych samolotach, o ograniczonym zasięgu i użytkowaniu — stwierdza bardzo oczekiwany raport generalnego inspektora resortu transportu USA.

Dokument liczący 52 strony, datowany 29 czerwca (miał być opublikowany 1 lipca w Waszyngtonie) wskazuje na błędy popełnione przez Boeinga, ale również przez FAA w pracach projektowych i w certyfikacji B737 MAX. Raport jest ostatnim z serii dokumentem, który podkreśla wadliwą procedurę certyfikowania MAX-a, a resort sprawiedliwości prowadzi śledztwo w postępowaniu karnym.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama