Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 21.11.2014 10:09 Publikacja: 21.11.2014 01:43
Ekspresy pendolino są za szybkie jak na możliwości techniczne polskich torów
Foto: Fotorzepa/Sławomir Mielnik
Spółka wydała w czwartek uspokajający komunikat po doniesieniach o obniżeniu przez Komisją Europejską dofinansowania projektu pendolino z Funduszu Spójności. Procentowa wartość wsparcia została utrzymana – 22 proc. wartości pociągów. Ale KE zakwestionowała wartość kontraktu. Według niej przepłaciliśmy za pociągi, bo możliwości eksploatacyjne linii kolejowych w Polsce są obecnie zbyt słabe jak na techniczne osiągi zamówionych składów. Uznała, że zamiast 400 mln euro za 20 pendolino wystarczyło wydać na zakup nowych pociągów 340 mln euro i od takiej kwoty wyliczyła dofinansowanie. To zaś oznacza zmniejszenie wsparcia o prawie 14 mln euro: z 88 mln euro do 74 mln euro.
Nowy Air Force One, czyli B747 One i to dwa egzemplarze, Donald Trump zamówił jeszcze podczas poprzedniej kadenc...
Prezes Ryanaira, Michael O’Leary, sygnalizuje gotowość rezygnacji z dostaw boeingów, jeśli okaże się, że po wpro...
Władimir Putin zaproponował Aleksandrowi Łukaszence stworzenie własnej wersji lotniczego konsorcjum na wzór euro...
- Nie będzie można żądać wydania nieruchomości, zanim nie zaproponuje się właścicielowi zaliczki w wys. 85 proc....
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Indie podpisały wreszcie umowę kupna dla swojej marynarki wojennej 26 myśliwców Rafale za 630 mld rupii (6,5 mld...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas