Reklama
Rozwiń

Dlaczego upadł Eurolot

Polski rynek, choć szybko się rozwija, jest za mały dla dwóch „narodowych” linii. Druga miałaby szansę, pod warunkiem ścisłej współpracy z LOT.

Publikacja: 09.02.2015 02:12

Polska linia lotnicza Eurolot zawiesi wszystkie rejsy własne od 1 kwietnia 2015

Polska linia lotnicza Eurolot zawiesi wszystkie rejsy własne od 1 kwietnia 2015

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński Robert Gardziński

Tej jednak nie było. Ścierały się strategie obu linii, które mają jednego właściciela – Skarb Państwa – a ich zarządy nie potrafiły współpracować. Kiedy na stanowisko prezesa LOT wrócił w 2013 r. Sebastian Mikosz, miało nastąpić nowe otwarcie. Na pierwszym spotkaniu Mikosza z mediami był ówczesny prezes Eurolotu Mariusz Dąbrowski. I na tym się skończyło.

– Gdyby Eurolot był linią dowożącą pasażerów dla LOT do Warszawy, byłaby w tym jakaś logika. Ale linia musiała gdzie indziej szukać biznesu i postawiła na regiony. A to było zbyt trudne – mówi Adrian Furgalski, wiceprezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
United Airlines znów będzie latać do Izraela. Europejskie linie jeszcze czekają
Transport
Ukraina wjedzie do Polski na europejskich torach
Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Transport
Embraer nie poddał się w Europie po porażce w Locie. Wielkie zamówienie od SAS