Reklama
Rozwiń
Reklama

Dlaczego upadł Eurolot

Polski rynek, choć szybko się rozwija, jest za mały dla dwóch „narodowych” linii. Druga miałaby szansę, pod warunkiem ścisłej współpracy z LOT.

Publikacja: 09.02.2015 02:12

Polska linia lotnicza Eurolot zawiesi wszystkie rejsy własne od 1 kwietnia 2015

Polska linia lotnicza Eurolot zawiesi wszystkie rejsy własne od 1 kwietnia 2015

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński Robert Gardziński

Tej jednak nie było. Ścierały się strategie obu linii, które mają jednego właściciela – Skarb Państwa – a ich zarządy nie potrafiły współpracować. Kiedy na stanowisko prezesa LOT wrócił w 2013 r. Sebastian Mikosz, miało nastąpić nowe otwarcie. Na pierwszym spotkaniu Mikosza z mediami był ówczesny prezes Eurolotu Mariusz Dąbrowski. I na tym się skończyło.

– Gdyby Eurolot był linią dowożącą pasażerów dla LOT do Warszawy, byłaby w tym jakaś logika. Ale linia musiała gdzie indziej szukać biznesu i postawiła na regiony. A to było zbyt trudne – mówi Adrian Furgalski, wiceprezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Rośnie konkurencja na rynku kolejowym
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Transport
Wojna handlowa USA-Chiny: Donald Trump bierze się za lotnictwo
Transport
Unijny zakaz sprzedaży aut spalinowych do poprawki
Transport
PKP Intercity zapowiada więcej pociągów i krótsze czasy przejazdów
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Transport
Wizz Air rozpycha się na polskim rynku. Nowe samoloty nowe kierunki
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama