Reklama

Dlaczego upadł Eurolot

Polski rynek, choć szybko się rozwija, jest za mały dla dwóch „narodowych” linii. Druga miałaby szansę, pod warunkiem ścisłej współpracy z LOT.

Publikacja: 09.02.2015 02:12

Polska linia lotnicza Eurolot zawiesi wszystkie rejsy własne od 1 kwietnia 2015

Polska linia lotnicza Eurolot zawiesi wszystkie rejsy własne od 1 kwietnia 2015

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński Robert Gardziński

Tej jednak nie było. Ścierały się strategie obu linii, które mają jednego właściciela – Skarb Państwa – a ich zarządy nie potrafiły współpracować. Kiedy na stanowisko prezesa LOT wrócił w 2013 r. Sebastian Mikosz, miało nastąpić nowe otwarcie. Na pierwszym spotkaniu Mikosza z mediami był ówczesny prezes Eurolotu Mariusz Dąbrowski. I na tym się skończyło.

– Gdyby Eurolot był linią dowożącą pasażerów dla LOT do Warszawy, byłaby w tym jakaś logika. Ale linia musiała gdzie indziej szukać biznesu i postawiła na regiony. A to było zbyt trudne – mówi Adrian Furgalski, wiceprezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
Polskie lotniska najlepsze w Europie. Będzie rekord odprawionych pasażerów
Transport
Największy port zbożowy Rosji sparaliżowany przez dekret Putina
Transport
Tak mało taksówek jeszcze nie było
Transport
Strajk w Air Canada uziemił już setki samolotów. Może potrwać trzy doby
Transport
Największy armator Rosji tonie. To on stworzył flotę cieni
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama