Odcinek o długości 11,6 km powstanie w ciągu 31 miesięcy od podpisania umowy, prace zakończą się w końcu 2018 roku.
Kontrakt na zaprojektowanie i rozbudowę drogi jest wart 436,65 mln zł. Przewiduje sfinalizowanie projektowania i rozbudowę istniejącej drogi krajowej do parametrów trasy ekspresowej. Zakres prac obejmuje m.in. likwidację przejść dla pieszych w poziomie drogi, budowę skrzyżowań bezkolizyjnych czy ekranów akustycznych. Projekt przewiduje wymianę wszystkich warstw drogi od podbudowy przez wiążącą do ścieralnej. Droga będzie budowana w technologii betonowej.
Trasa będzie przedłużeniem powstającego fragmentu S8 z Opaczy do Paszkowa w kierunku Wrocławia i Katowic. Budowa 11,6 km odcinka z Paszkowa do Przeszkody jest jednym z dwóch zadań w przetargu na przebudowę trasy od Radziejowic do Paszkowa. W warszawskim oddziale GDDKiA na rozstrzygnięcie czeka przetarg na zaprojektowanie budowę drogi ekspresowej S8 na odcinku o długości 9,9 km z Przeszkody do Radziejowic. Trwa wybór najkorzystniejszej oferty spośród sześciu złożonych. Wykonawcy zaoferowali realizację kontraktu za kwotę od 306,9 do 457,7 mln zł.
Natomiast niedawno rozpoczęły się prace związane z połączeniem powstającego odcinka S8 z Opaczy do Paszkowa z wybudowanym już węzłem Opacz będącym częścią Południowej Obwodnicy Warszawy. W Raszynie zamknięta jest już ulica Targowa - ruch został przekierowany na nowo wybudowany wiadukt drogowy nad budowaną trasą S8 z Opaczy do Paszkowa. To jeden z trzech wiaduktów, które już powstały w ramach budowy trasy S8 i zostały udostępnione kierowcom. Trwają prace na kolejnych 11.
Zgodnie z kontraktem podpisanym w kwietniu 2013 roku prace potrwają do grudnia 2015 roku. Po ich zakończeniu kierowcy jadący z Warszawy na południe Polski w stronę Krakowa i Katowic będą mogli ominąć Raszyn i do istniejących tras DK 7 i DK 8 włączyć się za Jankami.