Reklama

Bez bagażu lecisz taniej

Trzy rodzaje taryf w klasie ekonomicznej Light,Classic i Flex i klasa biznes - takie bilety od wtorku,28 lipca będą sprzedawać Lufthansa i Austrian Airlines na loty po Europie.

Aktualizacja: 27.07.2015 12:38 Publikacja: 27.07.2015 11:44

Bez bagażu lecisz taniej

Foto: Bloomberg

Najtańszy ma kosztować 89 euro, a podróże rozpoczną się od 1 października 2015. Nie jest to oferta szczególnie atrakcyjna, skoro powrotny bilet ma kosztować prawie 190 euro, a przeloty w takich cenach są oferowane w częstych promocjach.

Taka taryfa uprawnia do przelotu z 8 kilogramowym bagażem podręcznym, poczęstunkiem (kanapka, napój), ale bez prawa do wyboru miejsca w samolocie. Nie daje także możliwości zmiany dat podróży. Od linii niskokosztowych różni je jedynie to, że pasażer nie jest karany finansowo za to, że nie wydrukował karty pokładowej.

Linie zapewniają, że ta zmiana jest w interesie pasażerów, którzy dotychczas płacili za usługę - np nadanie walizki, chociaż podróżowali jedynie z bagażem podręcznym i wyznaczyli sobie konkretne daty podróży, a na lotnisko przychodzili późno, więc miejsce wybierali odprawiając się w automatach. Taką opcję cenową, skopiowaną od linii niskokosztowych wprowadziły już wcześniej dwie pozostałe linie należące do Grupy Lufthansa - Swiss i Brussels Airlines. Od prawie dwóch lat w takiej samej formule sprzedaje bilety polski LOT, który dwa lata temu na pokładach wprowadził płatne posiłki i napoje, poza wodą.

Nie zmienia się koncepcja kalkulowania ceny biletów na rejsy długodystansowe Lufthansy, chociaż już wkrótce ma być dostępna opcja tańszego podróżowania między Europą a Stanami Zjednoczonymi, ponieważ loty za ocean zapowiada tani przewoźnik Lufthansy - Eurowings. Linia już wystąpiła o zezwolenie na wykonywanie takich lotów do amerykańskich władz lotniczych.

Oferta taniego podróżowania ma obejmować na początek loty z Kolonii do Fort Lauderdale na Florydzie.

Reklama
Reklama

Początkowo rejsy ma wykonywać SunExpress - joint venture Turkish Airlines i Lufthansy. Linia, która na razie lata Airbusami 320 w tym celu ma otrzymać od właścicieli 7 większych maszyn Airbusów 330. Na początku - od 25 października będą one latały na wakacyjnych trasach - do Dubaju,Bangkoku, na tajlandzką wyspę Phuket i na Karaiby.

Dla Lufthansy, która od lat boryka się z wysokimi kosztami ma to być szansa na ich obniżenie, zwłaszcza, że na własnym rynku nieustannie jest atakowana z jednej strony przez luksusowe linie arabskie, a z drugiej przez linie niskokosztowe, zwłaszcza Ryanaira. Koszty Eurowings są niższe o 30-40 proc w porównaniu ze linią-matką. Do tej linii , która swoją bazę będzie miała w Wiedniu zostaną również przeniesione operacje Germanwings ( 55 tras od 25 października i 5 pozostałych od sezonu letniego 2016), a nazwa ta ma zniknąć z rynku.

Germanwings była dla Lufthansy wielkim rozczarowaniem. Miał to być tani i niskokosztowy przewoźnik, tymczasem wszystkie umowy pracownicze zostały skopiowane z Lufthansy i nawet jeszcze przed tragedią w Alpach francuskich planowana była głęboka restrukturyzacja tej linii. Koszty Eurowings są niższe o 20 proc. od Germanwings, a taryfy, jakie ma oferować, to Best, Basic i Smart.

Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Transport
Linia metra M2 zostanie przedłużona. Trzy nowe stacje w Ursusie
Transport
Huśtawka nastrojów na akcjach PKP Cargo. KNF analizuje transakcje
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Transport
Akcje PKP Cargo gwałtownie tracą na wartości
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama