Prace na mazowieckich odcinkach trasy S8 Warszawa-Białystok (od Wyszkowa do Ostrowi Mazowieckiej oraz od Ostrowi do granicy województw mazowieckiego i podlaskiego) oraz kontynuacja budowy brakujących odcinków tej trasy w Podlaskiem - to jedne z najważniejszych inwestycji, które w 2016 r. będzie realizować Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku.
"Na koniec 2016 r. planujemy udostępnić kierowcom kolejny odcinek drogi ekspresowej S8 - od istniejącej obwodnicy Zambrowa i Wiśniewa do Mężenina wraz z obejściem tej miejscowości" - poinformował PAP rzecznik GDDKiA w Białymstoku Rafał Malinowski.
W 2015 r. wydano wszystkie pozwolenia na budowę brakujących mazowieckich odcinków S8 Warszawa-Białystok. To łącznie 38,5 km. "O ile nie dojdzie do nieprzewidzianych sytuacji, to w pierwszych miesiącach 2016 r. planujemy podpisanie umów z wykonawcami tak, aby budowa poszczególnych odcinków mogła fizycznie ruszyć jeszcze w pierwszej połowie 2016 r." - poinformował Malinowski.
Białostocki oddział GDDKiA prowadzi też przygotowania do innych oczekiwanych w regionie inwestycji drogowych. Drogowcy zapowiadają, że w 2016 r. będzie złożony wniosek i wydane zezwolenie na realizację obwodnicy Suwałk. "Planujemy tez podpisanie umowy na koncepcję programową drogi S19 na odcinku Korycin – Dobrzyniewo – Choroszcz z +podpięciem+ obwodnicy Wasilkowa do Dobrzyniewa; mamy już decyzję środowiskową" - poinformował Malinowski. S19 to również wyczekiwania inwestycja w Podlaskiem. Decyzje o jej budowie podjął we wrześniu rząd Ewy Kopacz, inwestycja znalazła się w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Trwają też prace nad koncepcją programową odcinków Via Baltica, czyli S61.
Zarówno samorząd województwa podlaskiego, jak i władze Białegostoku przy okazji uchwalania budżetów na 2016 r. informowały, że będzie to rok bez dużych, spektakularnych inwestycji, bo takie zostały zakończone w poprzednich latach. Trwają przygotowania do wykorzystania w kolejnych latach unijnych pieniędzy z nowych funduszy. Np. trzeba sfinansować dokumentację potrzebną do kolejnych modernizacji dróg wojewódzkich, na które - jak zapowiadał wcześniej marszałek województwa Jerzy Leszczyński - w latach 2017-2020 będzie potrzebnych ok. 1 mld zł.