Reklama

Pogorszyły się nastroje na światowym rynku przewozów cargo. Ale są optymiści

Wśród światowych przewoźników lotniczych ładunków bezprecedensowa euforia z okresu pandemii zamieniła się w przygnębienie. Tylko nieliczni są optymistami, np. FedEx. Potrzeba wielu zmian, aby doszło do trwałego ożywienia w przewozach cargo.

Publikacja: 05.11.2023 09:51

Pogorszyły się nastroje na światowym rynku przewozów cargo. Ale są optymiści

Foto: Adobe Stock

Sektor logistyki i lotniczego transportu ładunków są w trudniej sytuacji. Po wyjątkowych latach 2020 i 2021, gdy w czasie kryzysu sanitarnego funkcjonował tylko taki transport, nastąpił spadek działalności od początku 2022 r. Zmalała wielkość wysyłanych towarów, rosły moce przewozowe, a ceny frachtu kontenerami załamały się. To dotknęło przede wszystkim uczestników transportu morskiego (Maersk), ale także firmy zapewniające transport lotniczy.

Wyjściu z trudnej sytuacji była poświęcona konferencja „World Connect” w Monaco - informuje dziennik „La Tribune”. Największym optymistą był na niej Patrick Moebel, prezes FedEx Global Logistics. Przypomniał bezprecedensowy wzrost takiego transportu w czasie pandemii, gdy rozwożono po świecie sprzęt sanitarny, a ponadto tylko zamówienia z handlu elektronicznego, następnie przeanalizował ewolucję obecnej sytuacji.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama