Reklama

Boeing dostarczy mniej MAXów. Producenci silników też mają problemy

Boeing obniżył plan dostaw w tym roku MAXów z powodu dwóch problemów z jakością podzespołów dostarczanych przez Spirit AeroSystems. General Electric dostarczy mniej silników niż planował, bo kooperanci nie nadążają z dostawami podzespołów. Producent silników CFM wycofał już z rynku ponad połowę silników z elementami nie mającymi certyfikacji, dostarczonymi przez brytyjską AOG Technics.

Publikacja: 25.10.2023 19:28

Boeing dostarczy mniej MAXów. Producenci silników też mają problemy

Foto: Bloomberg

Boeing poinformował o zmniejszeniu w tym roku dostaw samolotów B737 MAX do 375-400 sztuk wobec 400-450 w poprzednim planie. Przyczyną są dwa problemy jakości podzespołów dostarczonych przez największego kooperanta Spirit AeroSystems. Nie zmienił się plan wydania klientom co najmniej 70 dreamlinerów i dojście do rytmu produkcji 5 sztuk co miesiąc z dotychczasowych czterech. Nie zmienił się również plan zwiększania rytmu produkcji wąskokadłubowych MAX-ów.

Koncern mimo straty netto 1,6 mld dolarów w III kwartale potwierdził cel dojścia w całym roku do wypracowania 3-5 mld dolarów zasobów wolnej gotówki - odnotował Reuter.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama