Opisując tę ​​​​inicjatywę jako próbę promowania zrównoważonej turystyki przy jednoczesnym zapewnieniu wygody, linie lotnicze poinformowały, że pasażerowie będą mogli wybrać dla siebie odzież o właściwym rozmiarze i odpowiednią do pory roku za pośrednictwem strony internetowej jeszcze przed wejściem na pokład samolotu obsługiwanego przez Japan Airlines. Usługa będzie działać na próbę do sierpnia 2024 r.

Japońskie linie lotnicze, hotele i restauracje przygotowują się do przyjęcia większej liczby podróżnych po całkowitym zniesieniu ograniczeń wjazdu i rozpoczęciu sezonu wakacyjnego. Według Japońskiej Narodowej Organizacji Turystycznej liczba odwiedzających kraj osiągnęła w maju 1,9 miliona, co stanowi prawie 70 proc. poziomu sprzed pandemii - przypomina Fortune.

Jeden zestaw ubrań będzie kosztował od 4 do 7 tys. jenów (od 100 do 200 zł), a pasażerowie będą mogli wypożyczyć do ośmiu strojów nawet na dwa tygodnie. Dostępne będą trzy rozmiary: mały, średni i duży oraz trzy style: smart, smart casual i mieszany, a ubrania zostaną dostarczone do wskazanego hotelu.

Odzież do wypożyczenia będzie pochodzić z zapasów domu handlowego Sumitomo, który opracował też system rezerwacji online oraz zajmie się praniem i dostawą odzieży. Japan Airlines podliczy też redukcję emisji dwutlenku węgla na podstawie niższej niż zwykle masy samolotu i poinformuje o tym pasażerów.