Komisja Europejska zatwierdziła 16 marca 2016 roku 10 dużych projektów drogowych z Polski, o łącznej wartości 3,3 mld euro. Kwota dofinansowania to 1,68 mld euro. 12 lutego 2016 roku KE wydała pierwszą decyzję - zatwierdziła budowę drogi ekspresowej S19 Lublin - Rzeszów na odcinku w. Lublin Sławinek - w. Lublin Węglin (fragment zachodniej obwodnicy Lublina) o wartości 149,6 mln euro.
Łącznie dofinansowanie otrzymało 11 projektów o długości 340 km. Ich całkowita wartość to 3,46 mld euro (ponad 14 mld zł), zaś dofinansowanie unijne wynosi 1,75 mld euro (ponad 7 mld zł).
Wśród projektów, które otrzymały dziś decyzję o przyznanym dofinansowaniu, znajdują się 3 odcinki drogi ekspresowej S3 (odc. Sulechów - Nowa Sól, Nowa Sól - Kaźmierzów oraz Kaźmierzów - Legnica), odcinek S5 Korzeńsko - Wrocław, 3 projekty obejmujące budowę drogi ekspresowej S7 (odc. Miłomłyn - Olsztynek, Chęciny - Jędrzejów oraz Kraków w. Igołomska - węzeł Christo Botewa), 2 projekty z zakresu budowy drogi S8 (odc. węzeł Marki - węzeł Radzymin Płd oraz Wiśniewo - Jeżewo), a także projekt dotyczący budowy drogi ekspresowej S51 Olsztyn - Olsztynek.
Jednocześnie rząd podtrzymuje, że Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 pozostaje w całości aktualny, choć koszt jego realizacji przekracza 200 mld zł, gdy dostępne jest 107 mld zł. Odpowiedzialny za drogi w Ministerstwie Infrastruktury minister Jerzy Szmit zauważył, że jeszcze 9 miesięcy przed ostatnimi wyborami wartość zgłoszonych projektów mieściła się w założonym budżecie.
Resort stara się, aby część z projektów PBK objąć finansowaniem programu paneuropejskiej sieci TEN-T. W tym celu stworzył projekt szlaku Via Carpatia, łączącego Litwę z Grecją. Wiceminister rozwoju Jerzy Kwieciński uważa, że projekt przy wsparciu zainteresowanych krajów ma szansę dostać się na listę TEN-T znacznie szybciej niż przy okazji najbliższej aktualizacji w 2020 roku.