Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 06.07.2025 11:57 Publikacja: 25.10.2022 13:09
Foto: Bloomberg
Projekt dokumentu został opublikowany na portalu Regulation.gov.ru. Polega ona na zmianie obowiązującej uchwały z dnia 12 marca 2022 r. nr 353.
Zachodnie sankcje spowodowały, że rosyjscy przewoźnicy nie mają możliwości serwisowania samolotów należących do zagranicznych firm leasingowych, a przejętych nielegalnie przez rosyjskie państwo. „Są trudności z dostawami oryginalnych komponentów produkowanych przez firmy zatwierdzone przez władze lotnicze krajów projektujących samoloty” — czytamy w uzasadnieniu projektu. Uruchomienie własnej produkcji niektórych zagranicznych części zamiennych w Federacji Rosyjskiej i ich certyfikacja „potrwa długo i spowoduje uziemienie naszych maszyn na jakiś czas”. Ta luka czasowa wpłynie na bezpieczeństwo i ruch lotniczy w Federacji Rosyjskiej, przyznają autorzy dokumentu.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas