Rosja chce zezwolić na naprawę samolotów nieoryginalnymi częściami

Już nie mówi się o kanibalizacji nielegalnie przejętych samolotów czy „równoległym” imporcie części. Ministerstwo Transportu Federacji Rosyjskiej przygotowało projekt dekretu rządowego umożliwiający konserwację boeingów i airbusów z wykorzystaniem nieoryginalnych podzespołów wyprodukowanych „zgodnie z procedurami krajów wiodących w światowym środowisku lotniczym” — informuje rosyjska agencja Interfax.

Publikacja: 25.10.2022 13:09

Rosja chce zezwolić na naprawę samolotów nieoryginalnymi częściami

Foto: Bloomberg

Projekt dokumentu został opublikowany na portalu Regulation.gov.ru. Polega ona na zmianie obowiązującej uchwały z dnia 12 marca 2022 r. nr 353.

Zachodnie sankcje spowodowały, że rosyjscy przewoźnicy nie mają możliwości serwisowania samolotów należących do zagranicznych firm leasingowych, a przejętych nielegalnie przez rosyjskie państwo. „Są trudności z dostawami oryginalnych komponentów produkowanych przez firmy zatwierdzone przez władze lotnicze krajów projektujących samoloty” — czytamy w uzasadnieniu projektu. Uruchomienie własnej produkcji niektórych zagranicznych części zamiennych w Federacji Rosyjskiej i ich certyfikacja „potrwa długo i spowoduje uziemienie naszych maszyn na jakiś czas”. Ta luka czasowa wpłynie na bezpieczeństwo i ruch lotniczy w Federacji Rosyjskiej, przyznają autorzy dokumentu.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
Indyjskie Dreamlinery sprawdzone po katastyrofie. Co wykazał przegląd?
Transport
Moskiewskie lotnisko znacjonalizowane. „Szukanie haków na cudzoziemców"
Transport
LOT wybrał samoloty. Ile na zamówieniu skorzysta gospodarka?
Transport
W PKP Cargo rośnie napięcie na linii zarząd – związkowcy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Transport
LOT wybrał dostawcę samolotów dla floty regionalnej. Jednak nie Embraer