Airbus podał, że dzięki nowemu zamówieniu ma już potwierdzone, zadatkowane zlecenia na 803 samoloty kompozytowe od 43 klientów. Przed Chińczykami Philippine Airlines zadatkowała kupno sześciu A350-900 o wartości 1,8 mld dolarów, na które zgłosiła chęć kupna podczas salonu lotniczego w Singapurze. Zastrzegła też opcję na sześć następnych
Europejczycy dostarczyli dotąd 20 A350 pięciu klientom.
Prezes International Airlines Group (British Airlines, Iberia, Vueling), Willie Walsh stwierdził w Londynie podczas telekonferencji, że samoloty regionalne Bombardiera nie figurują na razie na liście zakupów jego grupy, ale będzie uważać je w dalszym ciągu za opcję, zwiększając zaufanie do nowych odrzutowców z Kanady.
- Na tym etapie nie jest to część naszych planów, ale stwierdziwszy to mogę dodać, że istnieje duża możliwość w naszych przyszłych planach rzucenia okiem na samoloty serii C jako potencjalnych członków floty grupy IAG — powiedział.
Maszyny CSeries stanowią niszową część rynku samolotów 100-miejscowych, którymi Airbus i Boeing nie interesują się, a Bombardier ma do czynienia z rywalizacją Embraera. Zamówienie złożone przez Deltę wpłynie na popularność tych samolotów — uważa Walsh. — Skłoni innych do przyjrzenia się im. Ludzie chcieli zobaczyć jakieś większe zamówienia, zanim sami wejdą w to — dodał.