Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 07.07.2025 07:26 Publikacja: 12.06.2022 21:00
Foto: mat. pras.
Zaskoczyło pana, że rynek lotniczy tak szybko się odbudował? Przecież najbardziej optymistyczne prognozy mówiły o 2024 roku?
Rzeczywiście dwa lata temu, kiedy lotnictwo pasażerskie zostało uziemione przez pandemię Covid-19, pojawiły się prognozy, że popyt zacznie się wyraźnie odradzać w 2023 roku, ale turystyka na poziomie z 2019 roku wróci dopiero po siedmiu–ośmiu latach. Dla branży było to bardzo destrukcyjne. Nikt wtedy nie wiedział, czym jest koronawirus, wszyscy byli przerażeni tym, jak wiele osób umierało. Okazało się jednak, że dwa lata po pandemicznym szczycie widzimy bardzo szybkie odradzanie się popytu na latanie. Ostatnio rozmawiałem z prezesami kilku linii lotniczych i tego lata oczekują, że liczba pasażerów będzie niemal taka sama jak w 2019 roku. Prezes jednej z linii indyjskich potwierdził, że siatkę połączeń krajowych ma już praktycznie taką samą jak przed pandemią. Teraz szuka nowych kierunków.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas