Reklama

Największe rosyjskie lotnisko zamyka terminale i zwalnia pracowników

Moskiewskie lotnisko Szeremietiewo poinformowało o wysłaniu na przymusowe urlopy prawie połowy pracowników i zamyka trzeci terminal. Powodem jest drastyczny spadek liczby lotów, praktycznie ograniczenie ich do połączeń krajowych.

Publikacja: 21.03.2022 16:04

Największe rosyjskie lotnisko zamyka terminale i zwalnia pracowników

Foto: Bloomberg

O konieczności wysłania do domy 7 tysięcy pracowników Szeremietiewa poinformował w poniedziałek, 21 marca prezes portu, Michaił Wasilenko. Siatka rosyjskich przewoźników jest poważnie zmniejszona, liniom zostało już tylko kilka portów zagranicznych, a z powodu sankcji nie mogą latać do większości krajów europejskich, Stanów Zjednoczonych, Kanady, Japonii i Australii. A gdyby nawet zdecydowały się na lot np. do Turcji, to będzie on bardzo ryzykowny, bo firmy leasingowe wręcz polują na takie okazje, aby odebrać Rosjanom swoją własność - wyleasingowane samoloty.

Czytaj więcej

Chiny odmawiają Rosji. Szeremietiewo zamyka terminale

Michaił Wasilenko poinformował również, że zamyka kolejny terminal, po wyłączonych już TE i TF. Zawieszone zostały również wszystkie planowane inwestycje.  Tydzień temu zarząd lotnisko zdecydował o zamknięciu jednego z trzech pasów startowych.

W liście do pracowników tłumaczącym te decyzje Wasilenko napisał, że „ decyzja została podjęta z powodów niezależnych od pracodawcy i pracowników i wynika z gwałtownego spadku liczby pasażerów wymuszonego sankcjami wymierzonymi w Federację Rosyjską i zamknięcie dla rosyjskich przewoźników przestrzeni powietrznej w wielu krajach”.

Wszyscy pracownicy, którzy zostali wysłani do domu będą otrzymywali 2/3 wynagrodzenia i nie utracą swoich miejsc pracy. Będą mogli do niej wrócić wówczas, gdy ruch lotniczy ponownie się zwiększy. W czasie przymusowego urlopu będą mieli zapewnione wszystkie świadczenia socjalne.

Reklama
Reklama

Z tych samych powodów drugie duże lotnisko w Moskwie – Domodiedowo zdecydowało o wprowadzeniu pracy w połowie wymiaru godzin i wypłacania pracownikom połowy zarobków.

Decyzje zarządzających lotniskami oznaczają także, że zaczynają kuleć również rejsy wewnątrz Rosji, niewykluczone, że powodem jest brak profesjonalnego serwisowania samolotów. W „normalnych” przedwojennych czasach transport krajowy zapewniał rosyjskim przewoźnikom ok 60 proc. przychodów.

Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Transport
Linia metra M2 zostanie przedłużona. Trzy nowe stacje w Ursusie
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama