#RZECZoBIZNESIE: Tadeusz Wilk: Ustawa Macrona zwiększy koszty przewoźników
Nie wyobrażam sobie sytuacji, w której samochód jadący przez kilka krajów w każdym z nich będzie miał inne warunki wykonywania przewozu – komentuje ustawy protekcjonistyczne Tadeusz Wilk, dyrektor departamentu transportu Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce.
Dzisiaj weszła w życie nowelizacja francuskiej ustawy Macrona. Co oznacza ona dla polskich przewoźników?
Wzrosną przede wszystkim koszty. – Każdy z przedsiębiorców, który wykonuje przewozy do Francji lub kabotaż na jej terenie, będzie musiał ustanowić swojego przedstawiciela – mówi Tadeusz Wilk i dodaje, że jest to to koszt na poziomie 40-80 euro od jednego kierowcy. Spowoduje to ogromne obciążenie zarówno dla dużych firm, jak i tych mniejszych.