Japoński resort lądowej infrastruktury transportowej i turystyki wystąpił z taką prośbą do europejskiej organizacji w Brukseli po anulowaniu w sierpniu przez największego w Japonii przewoźnika, ANA, 18 lotów w celu wymiany skorodowanych łopatek turbin w silnikach RR w niektórych samolotach B787 Dreamliner.

Od lutego podczas trzech lotów samolotów ANA wystąpiły problemy z silnikami, w locie z Tokio do Kuala Lumpur, w marcu z Japonii do Wietnamu i w sierpniu w locie krajowym. Największy na świecie użytkownik tych samolotów zapowiedział ostatnio wymianę wadliwych łopatek we wszystkich 100 silnikach swych 50 samolotów, co może potrwać nawet do 3 lat, bo wymiana będzie wykonywana podczas okresowych przeglądów technicznych

Z ok. 450 B787 używanych obecnie na świecie cztery dziesiąte ma zamontowane silniki Trent 1000 Rolls-Royce. pozostałe mają GEnx produkcji General Electric.