W poniedziałek zmian dokonano kierownictwie zarządzającej infrastrukturą spółki PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK). Ze składu zarządu odwołana została Małgorzata Kuczewska-Łaska, dyrektor ds. finansowych i ekonomicznych.
Jednocześnie rada nadzorcza obsadziła stanowisko członka zarządu odpowiedzialnego za inwestycje. Został nim Arnold Bresch, który od lipca był pełnomocnikiem zarządu - dyrektorem ds. realizacji inwestycji. Wcześniej był zastępcą dyrektora Regionu Zachodniego ds. projektów unijnych, a od 2006 pełnił funkcje kierownicze przy realizacji projektów inwestycyjnych.
Zmiany w zarządzie zbiegają się z ogłoszeniem planów przyspieszenia prac na torach. Kolej ma w obecnej perspektywie do wykorzystania 66 mld zł, a z powodu opóźnienia w przetargach grozi jej strata części unijnego dofinansowania. Do końca roku PLK chce ogłosić przetargi warte 6,5 mld zł, a na cały 2017 rok zaplanowano ponad 100 przetargów na ok. 11 mld zł.
Przyspieszenie postępowań obiecał prezes PLK Ireneusz Merchel na piątkowej konferencji w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa. - Jeszcze w tym roku zamierzamy ogłosić przetarg na tunel Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska o wartości szacunkowej ok. 1,7 mld zł, który był planowany w przyszłym roku – zapowiedział.