Koncern z USA wydał klientom 188 samolotów cywilnych, podczas gdy rok temu było ich 199. Zamówienia też były mniejsze: 150 wobec 182. Boeing sprzedał od początku roku do 4 października 460 samolotów po zmianach i anulowaniach 380.
Klienci odebrali 120 maszyn wąskokadłubowych B737, a wcześniej 126, bo czekaj na pierwsze dostawy w 2017 r. najnowszej wersji B737 MAX. Dostawy B777 zmniejszyły się do 22 z 27, a dreamlinerów do 36 z 37. Od początku roku Boeing przekazał 563 samoloty.
Prezes Dennis Muilenburg uprzedził we wrześniu, że może nie udać się zakładana sprzedaż 740 samolotów w całym roku, a produkcja B777 może być zmniejszona jeszcze bardziej, jeśli nie będzie na nie chętnych.
Airbus dostarczył we wrześniu 62 samoloty, w tym osiem A320neo i pięć A350, co dało od początku roku 462. We wrześniu sprzedał 49 maszyn, ale indyjska linia Kingfisher Airlines anulowała zakup pozostałych 82 samolotów dla siebie i swej filii Kingfisher Red.
Europejczycy uzyskali po 9 miesiącach zamówienia na 566 samolotów, ale ich liczba netto zmalała do 380 z 438 po wcześniejszym anulowaniu kupna 107 przez Kingfishera.