W ubiegłym roku w Katowice Airport obsłużono 16 tys. 119 ton ładunków, a od początku roku do końca września br. 13 tys. 63 tony, prawie o 8 proc. więcej (959 ton) niż w tym samym czasie zeszłego roku. Prognozy wskazują na wzrost segmentu cargo zarówno w tym roku, jak i w kolejnych latach.
"Nasi partnerzy na rynku cargo doceniają nowoczesną infrastrukturę lotniska i w jej oparciu planują dalszy rozwoju. Prognozy wskazują, że w najbliższych latach ruch cargo będzie w Pyrzowicach stabilnie rósł" - ocenił we wtorek prezes zarządzającego lotniskiem Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego (GTL) Artur Tomasik.
W Pyrzowicach swoje bazy mają największe światowe firmy kurierskie, zajmujące się lotniczym transportem towarów. Wszystkie wykonują regularne rejsy do swoich europejskich portów przeładunkowych, które znajdują się na lotniskach w Lipsku, Liege, Kolonii/Bonn i w paryskim porcie Roissy.
Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze w ostatnim czasie zrealizowało inwestycje, których celem było zwiększenie przepustowości infrastruktury cargo i przyspieszenie procesu obsługi frachtu lotniczego. W południowo-wschodniej części lotniska powstał nowy terminal cargo o powierzchni 12 tys. m kw. wraz z parkingami i siecią dróg wewnętrznych. Przed obiektem powstała nowa płyta postojowa do obsługi samolotów towarowych.
"Oddanie do użytku w maju 2016 r. nowej bazy cargo w południowo-wschodniej części portu jest pierwszym etapem realizacji projektu cargo city. Docelowo chcemy tam stworzyć obszar aktywności produkcyjno-logistycznej i dzięki temu jeszcze bardziej pobudzić rozwój segmentu ruchu towarowego" - wyjaśnił prezes GTL.