Pozwolenie, tzw. ZRID, dotyczy budowy odcinka od węzła Skrudki do granicy województw lubelskiego i mazowieckiego, o długości 20,2 km. To ostatni odcinek budowy S17 na terenie województwa lubelskiego.
„Obecnie nic nie wskazuje na to, aby inwestycja miała jakiekolwiek opóźnienia, w związku z tym w drugiej połowie 2019 roku będziemy mogli cieszyć się już szybką jazdą do Warszawy” – powiedział we wtorek wojewoda lubelski Przemysław Czarnek.
Decyzja ZRID umożliwia przejęcie nieruchomości pod budowaną drogę i rozpoczęcie procedury odszkodowawczej. Decyzją objęte jest około tysiąca osób, właścicieli nieruchomości.
Wykonawcą tego odcinka jest firma PORR Polska Infrastructure, a koszt inwestycji to 608,8 mln zł. Zakres inwestycji obejmuje budowę dwujezdniowego odcinka drogi ekspresowej o długości 20,2 km, a także m.in. trzech węzłów drogowych, dwóch miejsc obsługi podróżnych oraz 25 wiaduktów, mostów i kładek dla pieszych.
Budowa 95,5 km brakującej drogi ekspresowej między Lublinem a Warszawą podzielona została na siedem odcinków. Chodzi o trasę od Kurowa do węzła Lubelska pod Warszawą, z wyłączeniem obwodnicy Garwolina, która została już zbudowana. Budowę prowadzi lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.